آمریکا و اتحادیه اروپا نباید تحریمهای روسیه را لغو کنند

14:07 - 28 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۱۴۰۹
آلمان از آمریکا و اتحادیه اروپا خواست که برای اجرایی شدن توافق نامه صلح مینسک تحریمهای روسیه را همچنان حفظ کنند.
گابریلبه گزارش گروه بین‌الملل ، وزیر امور خارجه آلمان در تازه‌ترین اظهارات خود از آمریکا و اتحادیه اروپا خواست که تحریمهای خود را علیه روسیه همچنان حفظ کنند.

«زیگمار گابریل» روز شنبه در گفتگو با رسانه های آلمانی تصریح کرد: برای اجرایی کردن توافق صلح مینسک در شرق اوکراین بسیار ممهم است که آمریکا و اتحادیه اروپا متحدانه تحریمهای علیه روسیه را حفظ کنند.

از سال 2014 تاکنون نواحی شرقی اوکراین صحنه درگیری شدید بین ارتش اوکراین و نیروهای روسگرای این منطقه بوده است که تاکنون در این درگیری‌ها نزدیک به 10 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.

اوکراین و کشورهای متحد غربی‌اش روسیه را متهم به پشتیبانی از نیروهای روس‌گرا در شرق اوکراین می‌کنند، با این حال مسکو تهدید می کند اگر اوکراین فشارهای خود را علیه جمعیت روس‌تبار شرق اوکراین افزایش دهد سکوت نخواهد کرد.

آمریکا و متحدانش تاکنون تحریمهای اقتصادی گسترده ای را علیه روسیه به  خاطر پیوستن شبه جزیره کریمه  به خاک روسیه اعمال کرده اسند.

شبه جزیره کریمه سال 2014 طی یک همه پرسی قانونی پیوستن خود به خاک روسیه را اعلام کرد اما دولت مرکزی اوکراین و کشورهای غربی نتیجه این همه پرسی را نپذیرفتند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *