نامه ایران به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی موجب افزایش تنش بین ایران و آمریکا می‌شود

10:08 - 28 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۱۳۰۳
رویترز مدعی شد که ایران با ارسال نامه‌ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرده که برجام ایران را به خروج مازاد آب سنگین ملزم نمی‌کند.
ایرانبه گزارش گروه بین‌الملل ، رویترز در گزارشی نوشت که در روزهای اخیر ایران با ارسال نامه‌ای به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تأکید کرده که با توجه به مفاد برجام ایران ملزم به خروج آب سنگین خود از کشور نیست.

رویترز می‌نویسد: ایران در این نامه که   روز پنج‌شنبه در اختیار کشورهای عضو آژانس قرار گرفته و هم‌اکنون نیز بر روی وب‌سایت آژانس قرار دارد استدلال می‌کند که هیچ بندی در برجام وجود ندارد که ایران را ملزم کرده باشد که تولید اضافی آب سنگین خود را به خارج از مرزها صادر کند.

بنا به این گزارش در این نامه تأکید شده که طبق مفاد توافق هسته‌ای  همه مازاد آب سنگین براساس قیمتهای بین‌المللی به بازارهای بین‌المللی صادر می‌شود تا در اختیار خریدار بین‌المللی قرار گیرد، اما هیچ بندی در توافق هسته‌ای قرار ندارد که ایران را ملزم کرده باشد که آب سنگین خود را به بازارهای بین‌المللی صادر کند بدون آنکه خریدار بین‌المللی پیدار شده باشد که آب سنگین در اختیار آن قرار گیرد.

رویترز همچنین در گزارش خود مدعی است که این نامه ایران ممکن است که موجب افزایش تنش بین ایران و دولت دونالد ترامپ شود.
 
انتهای پیام/



ایران آباد
|
-
|
۱۸:۰۲ - ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
0
0
این هم از آن اهرم هایی است که ما می توانیم علیه بد عهدی آمریکا استفاده کنیم اگر کارشناسان ما به دقت به مفاد توافق نامه زوم کنند خلا های اینچنینی برای اذیت کردن آمریکا وجود دارد بخصوص در موارد ی که در آنها الزامی برای رعایت آن از سوی ایران وجود ندارد
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *