تشکیل ستادهای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در تمامی شهرستان‌های استان تهران /تخلفات و جرائم احتمالی در شعب ویژه رسیدگی می‌شود

9:11 - 30 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۱۱۰۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
اسماعیلی از تشکیل ستادهای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در تمامی شهرستان‌های استان تهران خبرداد.
رئیس کل دادگستری تهران غلامحسین اسماعیلی رئیس کل دادگستری استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از تشکیل ستادهای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی در تمامی شهرستان های استان تهران خبرداد.

وی گفت: همچنین شعب ویژه در تمامی حوزه های قضایی هم در دادسرا و هم دادگاه برای رسیدگی قضایی به پرونده‌های احتمالی جرائم و تخلفات انتخاباتی تشکیل می شود.

این مقام قضایی با اشاره به  فرایند برگزاری انتخابات در کشورمان و آغاز ثبت نام داوطلبان در شورای اسلامی شهر و روستا و بررسی سوابق احتمالی داوطلبان اضافه کرد: در نوروز سال 96 ماموریت ویژه دیگری برای همکاران قضایی تعریف شده است و آن ایجاد ستاد و هیئت های بررسی سوابق احتمالی داوطلبان در ایام تعطیلات نوروزی است؛ درتمامی واحدهای قضایی این هیئت‌ها تشکیل شده است و دستور العمل جامع و کاملی در خصوص بررسی فرایند سوابق داوطلبان نمایندگی شوراها تهیه شده است و به واحدهای قضایی ابلاغ می شود.

اسماعیلی تصریح کرد: در این ایام همکاران بایستی این ماموریت قانونی را انجام دهند و چون متعاقب این موضوع تبلیغات و برگزاری انتخابات را شاهد خواهیم بود، برای پیشگیری از جرائم و تخلفات انتخاباتی ستاد های پیشگیری درتمامی شهرستان‌های استان تهران تشکیل می شود.

رئیس کل دادگستری استان تهران افزود: همچنین برای رسیدگی قضایی به پرونده های احتمالی جرائم و تخلفات انتخاباتی درتمامی حوزه های قضایی شعب ویژه هم دادسرا و هم دادگاه برای رسیدگی به این تخلفات تشکیل می شود اینها ماموریت های خاصی است که با آغاز سال 96 با آن مواجه هستیم و برای یکایک امور تدابیر لازم اتخاذ و برنامه ها و دستورالعمل مربوطه ابلاغ شده است.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *