رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

کنار گذاشتن نیروهایِ سلفی مسلک از سوی آمریکای ترامپ بعید نیست

13:37 - 01 فروردين 1396
کد خبر: ۲۹۰۹۰۳
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
جعفر قنادباشی گفت: چندان دور از ذهن نیست که رهبران کشور آمریکا این بار استفاده ابزاری از نیروهای ظاهراً اسلامگرای سلفی مسلک که همه را به ستوه آورده‌اند، کنار بگذارند و با یک سناریو جدید به جنگ مستقیم علیه «غیر تابعیین» سیاست‌های آمریکا وارد عمل شوند.
ترامپ
جعفر قنادباشی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با بیان اینکه با روی کارآمدن باراک اوباما در ژانویه سال 2009، او وظیفه ساختن یک دشمن دروغین تازه‌ را بر عهده گرفت، اظهار کرد: اسم دشمن دروغین دوره اوباما «داعش» نام داشت که علیرغم مالکیت سرزمینی محدود، مسئولیت اجرای عملیات تأثیرگذار و ویران‏گری را در سراسر جهان به ویژه خاورمیانه بر عهده داشت. 
 
وی در ادامه با بیان اینکه با پایان دوره حکومت اوباما، زیاد دور از ذهن نیست که اسم دشمن فرضی و خود ساخته، بار دیگر از سوی دونالد ترامپ رئیس جمهور جدید آمریکا عوض شود، تاکید کرد: حال سؤال اصلی این است که این دشمن فرضی که به احتمال زیاد در روزهای آتی شاهد سربرآوردن آن خواهیم بود، کیست و چه نامی خواهد داشت؟

قنادباشی ادامه داد: چندان دور از ذهن نیست که رهبران کشور آمریکا این بار استفاده ابزاری از نیروهای ظاهراً اسلامگرای سلفی مسلک که همه را به ستوه آورده‌اند، کنار بگذارند و با یک سناریو جدید به جنگ مستقیم علیه «غیر تابعیین» سیاست‌های آمریکا وارد عمل شوند. 

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان اینکه چنین اتفاقی با وجود فردی به نام ترامپ که نماد تمام عیار یک انسان نژادپرست قرن بیست و یکمی است، محتمل است خاطرنشان کرد: حملات لفظی یکجانبه  عربستان، ترکیه و رژیم صهیونیستی در نشست مونیخ علیه ایران و مواضع ضد ایرانی ترامپ در یک ماه اخیر، نشان از رخداد تحولات جدیدی است که در آینده نزدیک شاهد خواهیم بود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *