آشنایی با فرهنگ دینی مهمترین راه مقابله با آسیب‌های اجتماعی است

9:33 - 25 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۵۰۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
کاهه گفت: متأسفانه آسیب‌های اجتماعی امروزه در دو فضای مجازی و حقیقی وجود دارد. در مقابله با آسیب‌های فضای مجازی، مهم‌ترین راه تقویت فرهنگ، آشنایی جوانان با فرهنگ دینی، اسلامی و آموزه‌های اخلاقی است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی مهدی کاهه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم در گردهمایی ائمه جماعات منطقه نیروگاه و امامزاده ابراهیم (ع) اظهار کرد: مبنای اصلی به دست آوردن امنیت اخلاقی، ارتقاء فرهنگ دینی جامعه است. 

وی گفت: در واقع ارتقای فرهنگ و اعتقادات مذهبی، زیربنای تمام امنیت‌ها است. آسیب اجتماعی رفتاری ناهنجار است و مهم‌ترین ملاک تشخیص رفتار هنجار از ناهنجار، دین است. 

این مقام قضایی گفت: متأسفانه آسیب‌های اجتماعی امروزه در دو فضای مجازی و حقیقی وجود دارد. در مقابله با آسیب‌های فضای مجازی، مهم‌ترین راه تقویت فرهنگ، آشنایی جوانان با فرهنگ دینی، اسلامی و آموزه‌های اخلاقی است.

کاهه ادامه داد: یکی از اهداف مساجد، برگزاری نماز جماعت و کارکرد دیگر آن‌ها، شناسایی و کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم بیان کرد: باید از فرصت اعتماد مردم و به‌خصوص جوانان به ائمه مساجد، باید برای کاهش آسیب‌های اجتماعی استفاده کرد. چون امنیت، عدالت و آسایش سه امر ضروری در زندگی مردم است و باید به آن توجه کرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *