ادامه مذاکرات برای تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفتن شهدای پلاسکو/ پرداخت بن 2 میلیون تومانی به هزار و 399 کارگر پلاسکو

11:46 - 24 اسفند 1395
کد خبر: ۲۹۰۲۲۰
رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران گزارشی را در رابطه با اقدامات یکی از کمیته های تشکیل شده در شورای شهر در خصوص حادثه پلاسکو ارائه کرد.
پلاسکوبه گزارش خبرنگار گروه جامعه ، معصومه آباد در سیصد و سی و هشتمین جلسه شورای شهر تهران گفت: گزارش اولیه یکی از دو کمیته تشکیل شده در شورای شهر تهران برای مشخص شدن زوایای حادثه پلاسکو نهایی شده است. 

وی افزود: برای تهیه این گزارش با تمام افراد درگیر در حادثه نشست برگزار شده و اقدامات مورد بررسی قرار گرفته است. 

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران با اشاره به مذاکرات صورت گرفته با مسئولان بنیاد شهید اظهارکرد: رئیس بنیاد شهید اعلام کرد برای تحت پوشش بنیاد شهید قرار گرفتن شهدای آتش نشان، لازم است نامه ای به مقام معظم رهبری نوشته شده تا ایشان موافقت خود را با این موضوع اعلام کنند. در این صورت شهدای آتش نشان نیز می توانند همانند شهدای محیط بان، از خدمات بنیاد شهید بهره مند شوند. 

آباد در خصوص پیشنهاد مطرح شده از سوی اورژانس تهران تصریح کرد: درخواست مسئولان اورژانس این بود که در معابر پر تردد شهر، دستگاه شوک اتوماتیک نصب شود. با این کار می توان در کمترین زمان ممکن، به افراد خدمات ارائه کرد. 

وی در رابطه با اقدامات صورت گرفته به منظور بهبود شرایط کارگران حادثه پلاسکو اذعان کرد: 124 کارگر حادثه پلاسکو که بیمه تامین اجتماعی بوده و بیمه بیکاری دریافت کردند. 

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران ادامه داد: 875 نفر کارگر باقی مانده که تحت پوشش بیمه نبودند نیز از محل ردیف بودجه ای که از سوی دولت به وزارت کار داده شد، مشمول بیمه بیکاری شدند. 

آباد با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور بهبود وضعیت کارفرمایان حادثه پلاسکو گفت: اتاق اصناف موظف به احراز هویت واحدهای صنفی شد که بر این اساس، 401 واحد، کارگاه و به طور کلی 560 واحد شناسایی شد.

وی تاکید کرد: همچنین طبق مصوبه هیئت دولت، بسته حمایتی برای کارفرمایان در نظر گرفته شد. 

رئیس کمیته ایمنی شورای شهر تهران از پرداخت بن عیدی به خانواده شهدای آتش نشان خبرداد و تصریح کرد: از سوی شورای شهر تهران مبلغ 10 میلیون تومان بن عیدی به خانواده شهدای آتش نشان ارائه شد. 

آباد با اشاره به تصمیم اتخاذ شده از سوی شهردار تهران در رابطه با کمک به کارگران شاغل در ساختمان پلاسکو اظهارکرد: از سوی شهردار تهران مقرر شد مبلغ 2 تا 3 میلیون تومان در اختیار هزار و 399 نفر از کارگران حادثه پلاسکو قرار گیرد. 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *