رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صدور سند برای 400 هزار هکتار از اراضی ملی و دولتی/ بیشتری همکاری را اداره کل محیط زیست داشته است

0:12 - 07 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۹۷۷۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
سلامتی گفت: با تلاش گسترده همکاران در اداره کل ثبت اسناد استان قم برای حدود 400 هزار هکتار از املاک و اراضی دولتی استان قم سند صادر شده است.

سیروس سلامتیسیروس سلامتی مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی با اشاره به میزان املاک و اراضی دولتی که در سال 95 سند دار شده اند گفت: با تلاش گسترده همکاران در اداره کل ثبت اسناد استان قم حدود برای 400 هزار هکتار از املاک و اراضی دولتی سند صادر شده است.

وی گفت: در این راستا اداره کل محیط زیست استان قم بیشترین همکاری و ادارات منابع طبیعی و آب منطقه ای کمترین همکاری را با اداره کل ثبت اسناد و املاک استان قم داشته‌اند.

این مقام قضایی تضریح کزد: اهمیت سنددار شدن اراضی دولتی در این است که درصد زیادی از املاک در تصرف و مالکیت ادارات مختلف است که با تکمیل اطلاعات و ثبت نقشه باعث جلوگیری از تصرف، جعل اسناد و دعاوی حقوقی علیه آنان می‌شود.

سلامتی درخصوص میزان اسناد صادر شده در راستای قانون حمایت از تولید و عرضه مسکن (به تفکیک روستا و شهر) گفت: در سال 95 بیش از 300 سند روستایی و 70 سند شهری در راستای قانون فوق صادر شده است.

مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان قم درباره مزایای سامانه جامع ثبت شرکت‌ها گفت: توسعه بهبود فضای کسب و کار، بهداشت حقوقی، تسریع در امر فرآیند ثبت، تاسیس و تغییرات اشخاص حقوقی ثبت شده در مرجع ثبت شرکتها، کاهش تردد ارباب رجوع،  تسریع در پاسخگویی متقاضیان ثبت از جمله مزایای سامانه جامع ثبت شرکت‌ها است.

وی در پایان گفت: در سال 95 حدود 175 هزار خدمت به مردم ارائه شده که عمده آن مربوط به دفاتر اسناد رسمی است.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *