رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دستگاه‌های متولی بدون حکم قضایی می‌توانند منابع ملی را از زمین خواران پس بگیرند

11:00 - 04 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۹۷۳۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین مزارعی از برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با زمین خواران در تعطیلات نوروز خبر داد وگفت: کسانی که در ایام تعطیلات خودسرانه اقدام به تصرف منابع طبیعی کنند و درخت بکارند، بدون اغماض با آنها برخورد می شود.
رئیس کل دادگستری کهگیلویه و بویراحمد رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با زمین خواران در تعطیلات نوروز خبر داد وگفت: کسانی که در ایام تعطیلات خودسرانه اقدام به تصرف منابع طبیعی کنند و درخت بکارند، بدون اغماض با آنها برخورد می شود.

وی گفت: در موضوع مقابله با زمین خواری هر چند به سطح انتظارات دلخواه نرسیده ایم  اما تاکنون خدمات مؤثری از سوی منابع طبیعی و محیط زیست صورت گرفته و دستگاه قضایی نیز با حمایت از این دو نهاد و صدور آراء محکم جلوی دست اندازی را تا اندازه زیادی گرفته است.

مزارعی با اشاره به تبصرة مادة 55 اضافه کرد: دستگاه های متولی بدون حکم قضایی می توانند منابع ملی را از زمین خواران پس بگیرند و درختانی که هنوز ثمر نداده اند و شکوفه نزده اند را از زمین دربیاورند و بدون حکم قضایی رفع تصرف کنند.

این مقام قضایی در استان هرمزگان همچنین گفت: در ایام نوروز برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست از ضابطان قضایی می خواهیم که با تلاش دوچندان اجازه ندهند به بهانه های مختلف عرصه های ملی جای تاخت و تاز افراد سودجو قرار بگیرد.

وی با اشاره به برقراری امنیت بسیار مطلوب در یک و نیم سال گذشته گفت:  با همکاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و نیروهای امنیتی و اجرایی استان با محوریت دادگستری کل استان در صدر امنیت کشور قرار داریم.
حجت الاسلام مزارعی حمایت از ضابطان قضایی را مورد تاکید قرار داد و افزود: در برخورد با متخلفان به لحاظ حقوقی و قانونی اطمینان می دهیم که پشت سر آنها هستیم و اجازه نمی دهیم که قانون بازیچه دست سودجویان شود.

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *