اشتغالزایی 45 هزار زندانی در سال 95/ فعالیت مددجویان در 760 کارگاه/ 15 میلیارد تومان دستمزد به مددجویان پرداخت شده است

4:12 - 09 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۹۴۱۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور آمار اشتغال زندانیان بطور متوسط در سال 95 را 45 هزار نفر عنوان کرد و گفت: دریکسال گذشته 15 میلیارد تومان دستمزد به مددجویان پرداخت شده است که آمار رشد 15 تا 20 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.
مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در گفت وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی از اشتغالزایی 45 هزار زندانی در سال 95 خبرداد و گفت: دریکسال گذشته 15 میلیارد تومان به دستمزد به مددجویان پرداخت شده است که آمار رشد 15 تا 20 درصدی را نسبت به سال گذشته نشان می دهد.
رحیم مطهرنژاد از ایجاد 2 هزار شغل جدید در سال 95 خبرداد و اضافه کرد: آمار بازگشت زندانیان دارای اشتغال به زندان کاهش یافته است .

وی افزود: اشتغال زندانیان در دو مقطع دوران محکومیت و پس از آزادی لازم است مورد تو همه مسئولان نظام جمهوری اسلامی قرار گیرد.

مطهر نژاد از پرداخت 2.5 میلیارد تومان به انجمن های حمایت از زندانیان خبر داد و گفت: این مبلغ طبق سنوات گذشته به منظور اهدای کارت های بانکی و کمک به خانواده های زندانیان پرداخت شده است .

 مدیرعامل بنیاد تعاون زندانیان کشور در تشریح حمایت بنیاد تعاون از زندانیان خارج از کشور بیان کرد: بنیاد تعاون در 10 کشور جهان به زندانیان ایرانی کمک می کند و 300 خانواده زندانی ایرانی تحت پوشش بنیاد قرار دارند و تا به امروز یک میلیارد تومان به این خانواده ها کمک شده است .

وی رسالت سازمان و رسالت بنیاد را تبدیل مددجو به یک انسان جدید عنوان کرد و افزود: محیطی که در آن کار می کنیم شبیه کارخانه انسان سازی است و خروجی سازمان و بنیاد یک انسان جدید خواهد بود .

مطهر نژاد در ادامه این گفت وگو اقدامات بنیاد تعاون در نه ماه سال 95  را تشریح کرد و گفت: بنیاد تعاون دربيش از 760 کارگاه بزرگ و کوچک در بخش صنعتی فعالیت می کند و در صنایع پوشاک منسوجات، فرش و قالی ، انواع كفش،مصنوعات صنايع پوشاك منسوجات ، فرش وبتنی، نانوايی ، توليد قند، خوراک دام ، سبك وسنگين، محصولات ساختمانی و طيور انواع متنوع از محصولات را توليد می کند. 

به گفته مدیر عامل بنیاد تعاون ، اجرای طرح آبياری مكانيزه در 295 هكتار و توسعه باغ بسته به  420 هكتار در اراضی شركت كشت و صنعت حامیان فدک، راه اندازی كارگاه قلم زنی، مصنوعات فلزی ، كلاف سيم پيچی، خبازی در استان اصفهان با ظرفيت اشتغال 292 نفر و راه اندازی كارگاه های توليد مبلمان چاپ سيلك با ظرفيت 200 نفر در استان تهران و همچنین توليد كيف)سراجی( و راه اندازی كارگاه های كارخانه سنگ های انتيك با ظرفيت اشتغال 100 نفر در استان تهران از دیگر اقدامات بنیاد در یکسال گذشته است .
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *