دادگستری محور و مرجع خدمات مهمی به مردم است

9:47 - 23 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۹۳۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
انصاری گفت: دادگستری در نگاه كلی، محور و مرجع خدمات مهمی به مردم است، آنچه ما در آن سیر خدمتی داریم از ید عملیاتی دستگاه های دیگر خارج است و دیگران از حل و هضم آن عاجز هستند.
انصاری رئیس دادگستری قزوین
به گزارش گروه حقوقی قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، جمال انصاری در نشست تقدیر از كاركنان دادگستری استان که در سالن اجتماعات دادگستری برگزار شد، بیان کرد: در آخرین روزهای سال 95 هستیم، شایسته است همراه با تحول طبیعت، حال معنوی و رفتاری ما نیز ارتقاء یابد.

وی ادامه داد: دادگستری در راه خدمت كمی و كیفی در شرایط كاری ملتهب پرونده ای و غیر پرونده ای وجود دارد، شرایط كاری و خدمتی ما بسیار متفاوت با سازمان های دیگر است این سخن بدان معنا نیست كه آنها در مسیر خدمت نیستند بلكه شرح كار دستگاه های مختلف متفاوت است.

رئیس كل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: همه با تدبیر، حضور و مشاركت خویش و كار جمعی و حجمی و نگاه ارزشی و معنوی و روحیه جهادی تلاش كردند و البته آنچه كه در استان داریم ظرفیت قابل قبولی است.

وی افزود: دادگستری با تدابیر نیروی انسانی گام های موثری را برای خدمت به مردم برداشته كه باید از همه كاركنان تقدیر و تشكر كرد.

رئیس كل دادگستری استان قزوین اضافه کرد: خدمت پرونده ای ما نمی تواند رضایت مطلق را فراهم كند چراکه علیرغم جایگاه قابل قبولی که استان قزوین دارد، کسب رضایت همه مراجعان تحقق پذیر نیست.

وی ضمن تشكر از تلاش ها و صبوری خانواده های كاركنان افزود: شرایط ما در سال 95 با وصف شرایط مناسبی كه داریم به گونه‎ای است که علیرغم شرایط ملتهب و سخت، دستگاه قضایی استان توانست در ثبات كاری و مدیریت صحنه ای موفق حاضر شود؛ این شرایط به گونه ای است که حتی وضعیت دادگستری در نگاه كسانی كه از دادگستری نیز خدمت نگرفته اند گویای این وضعیت است.

انصاری عنوان کرد: دادگستری در نگاه كلی محور و مرجع خدمات مهمی به مردم است، آنچه ما در آن سیر خدمتی داریم از ید عملیاتی دستگاه های دیگر خارج است و دیگران از حل و هضم آن عاجز هستند و این امور اقتضاآتی دارد یعنی اموری سخت بوده که رسیدن به آن شیرین و تحقق آن نیازمند سازماندهی و سازوكار متفاوت است.

وی تصریح کرد: این خدمت تنها با یك اقدام و یك نگاه قابل اجابت نیست همه این تلاش ها در كش و قوس موقعیتی و زمانی گرفتار هستند.

رئیس کل دادگستری استان قزوین عنوان کرد: كسانی هستند كه به دلیل عمل دیگران، فراهم نبودن فرایندها، عدم اطلاع، تغافل و ... در محیط خدمتی ما گرفتارند، كه چنین شرایطی نگاه تخصصی، تشخیص مناسب و ورود به موقع می خواهد.

وی اعلام کرد: هر كدام از اینها به درستی اتفاق نیفتد نتیجه مناسب حاصل نخواهد شد، وقتی فردی در مراجعه اظهار می كند كه آنچه برای مطالبه اش آمده همه زندگی اوست، نباید این درخواست و اظهارش جدی گرفته نشود؛ چراكه داشته هایی از دستش رفته و یا ممكن است از بین برود و این فرد می خواهد به شیوه های مختلف حقوق خود را احیاء كند.

انصاری اقدامات كاركنان قضایی و اداری را مورد تقدیر قرار داد و گفت:  شرایط و استرس حاكم بر كار ما امری بدیهی است ولی مبانی خدمتی ما برای آرمانی كه در جمهوری اسلامی با آن نگاه تلاش می كنیم، جدی است از این رو فصل الخطاب بسیاری از اموری كه دیگران عاجز از حل آن هستند در دست دستگاه قضاست و ما باید اختیاراتی كه قانون به ما داده را به عنوان فرصتی که می توانیم به عنوان رویكرد خدمتی به مردم است مورد توجه قرار دهیم و البته مراقبت شود تا از این سیر خدمتی سوء استفاده نشده و انحرافی از خط قانون صورت نگیرد.

وی توضیح داد: قوه قضائیه و دادگستری متكی به سرمایه نیروی انسانی است و كمك های ضابطان و دستگاه های اداری در مواقعی به تكلیف، اجبار و یا اختیار انجام می دهند البته رده های سازمانی متفاوت داریم و سطح بندی سازمانی وجود دارد ولی علیرغم این تعارف خروجی كار ما خدمت به مردم است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین اظهارداشت:  باید تلاش كنیم تا خدمت موثر به مردم ارائه كنیم و آغاز سال جدید آغازی خوش برای تدابیر موثر خدمتی ما در دستگاه قضا باشد؛ سازمان دادگستری در حال رشد است و برای چابك سازی روند كاری خود را به سمت مطلوبی برده ایم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *