آشنایی با کارگردان گل های داوودی/زندگینامه رسول صدرعاملی+عکس

4:00 - 10 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۹۲۵۵
رسول صدرعاملی در سال 1333 در اصفهان به دنیا آمد. وی تا مقطع دیپلم تحصیل کرده و از 17 سالگی در مطبوعات به عنوان گزارشگر فعالیت داشته است.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ، رسول صدرعاملی در سال 1333 در اصفهان به دنیا آمد. وی تا مقطع دیپلم تحصیل کرده و از 17 سالگی در مطبوعات به عنوان گزارشگر فعالیت داشته است.
 
صدر عاملی فعالیت سینمایی خود را در سال 1359 با تهیه فیلم خونبارش آغاز کرد و اولین فیلمش را به عنوان کارگردان با نام رهایی در سال 1361 روی پرده سینما برد.
 
  رسول صدرعاملی

وی در سال 1358 شرکت تولید و توزیع فیلم سینمایی به نام میلاد فیلم راه‌اندازی کرد و در سال 1384 به همکاری چن تن دیگر موسسه بین‌المللی فیلمیران را تاسیس کرد.
 
فیلم گل‌های داودی به کارگردانی رسول صدرعاملی 1363 در سومین دوره فیلم فجر، 5 لوح زرین از هیات داوران دریافت کرد.
 
همچنین این فیلم در جشنواره فیلم پیونگ یانگ مقام اول را به دست آورد. فیلم دختری با کفش‌های کتانی، ساخته وی نیز جوایز متعدد داخلی و خارجی را کسب کرده است.
 
رسول صدرعاملی در بیستمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر سیمرغ بلورین بهترین کارگردانی را برای ساخت فیلم «من، ترانه، 15 سال دارم» دریافت کرد.
  صدرعاملی
 
این فیلم همچنین چندین جایزه بین‌المللی برای صدر عاملی به ارمغان آورد. از جمله: جایزهٔ بهترین فیلم NETPAC (ارتقای سینمای آسیا) جایزهٔ ویژهٔ هیأت داوران پنجاه و پنجمین جشنوارهٔ فیلم لوکارنو، سوییس 2002 جایزهٔ بهترین فیلم چهاردهمین جشنوارهٔ فیلم رِن، فرانسه 2003 جایزهٔ FIPRESCI (فدراسیون بین المللیِ مطبوعات سینمایی جایزهٔ ویژهٔ کلیساهای جهانی جایزهٔ حقوق بشر جایزهٔ بهترین فیلم جشنوارهٔ بین المللی بریسبان، استرالیا 2003 جایزهٔ بهترین فیلم جشنوارهٔ فیلم شیکاگو
 



مرتضی
|
-
|
۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
0
0
سلام من ایشون رو از نزدیک سر فیلمبرداری دیدم. درود بر شرفشون. انسان بسیار مردمی خاکی و محترم
مهدی اسماعیلی
|
-
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۰۷/۱۱
0
0
کارگردان فوق العاده ای که شناسنامه کاری پر رنگ و خوبی دارند
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *