تبلیغات انتخاباتی در فضای مجازی توسط دستگاه‌های مسئول رصد می‌شود

10:12 - 22 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۹۱۵۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مرتضوی گفت: تبلیغات انتخاباتی در حوزه فضای مجازی توسط دستگاه‌های مسئول رصد می‌شود و طبق قانون با تخلفات احتمالی برخورد خواهد شد.
سید امیر مرتضویسید امیر مرتضوی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی اظهار کرد: بحمدالله در سایه برگزاری جلسات مشترک و هم اندیشی و هم افزایی مسئولان و سازمان‌های مسئول، شاهد اتفاقات و دستاوردهای بسیار خوبی بوده‌ایم.

وی افزود: قوه قضائیه نقش مؤثر خود در فرایند انتخابات را طبق قانون ایفا می‌کند

رئیس کارگروه پیشگیری و برخورد با جرائم انتخاباتی خراسان رضوی تصریح کرد: 2 عضو هیأت‌های اجرایی انتخابات ریاست جمهوری، اعضاء قضایی هستند و رئیس دادگستری و دادستان هر شهرستان در این ستادها عضو می‌باشند و یک عضو قضایی نیز در هیأت‌های نظارت حضور دارد و این نشان دهنده نقش پررنگ دستگاه قضایی در روند برگزاری انتخابات است.

مرتضوی خاطر نشان کرد: سیاست‌ها و راهبردهای پیش رو نیز در جلسه اعضاء هیأت‌های نظارت تبیین شده و انشاء الله مسئولان اجرایی نیز نظارت مستمری بر نحوه اقدامات طبق قانون اعمال خواهند کرد. 

وی مباحث مربوط به تبلیغات انتخاباتی را از جمله مسائلی دانست که مورد توجه است و افزود: تبلیغات انتخاباتی ویژه در حوزه فضای مجازی توسط دستگاه‌های مسئول رصد می‌شود و طبق قانون با تخلفات احتمالی برخورد خواهد شد. 

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان رضوی با تشریح اقدامات دوره قبل این کارگروه گفت: دستگاه‌های عضو این کارگروه در دوره‌های قبل انتخابات عملکرد بسیار خوبی داشتند و تجارب خوبی بدست آمد اما بر هر حال نیازمند یک قانون جامع انتخاباتی هستم که نواقص موجود را مرتفع کند.

سید امیر مرتضوی افزود: یکی از مهمترین نکاتی که مورد توجه ما است عدم استفاده از امکانات دولتی و یا به عبارتی پیشگیری از سوء استفاده‌های احتمالی در این زمینه در دستور کار ستاد و کارگروه پیشگیری و برخورد با جرائم و تخلفات انتخاباتی قرار دارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *