شناسایی بیش از 1 هزار و 500 نقطه حادثه خیز در جاده‌ها/ ارسال پیامک برای رانندگان متخلف

9:20 - 29 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۹۱۳۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
ساوری به تمهیدات ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برای کاهش تصادفات در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: علاوه بر آشکارسازی بیش از 1 هزار 500 نقطه پر تصادف جاده‌ای، مقرر شده است که نسبت به "فعال سازی دوربین‌های ترافیکی" و ثبت تخلفات رانندگی در نقاط مذکور و رفع نواقص احتمالی دوربین‌های موجود نیز اقدام شود.
ارسال پیامک برای رانندگان متخلفعلیرضا ساوری مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به تمهیدات ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه برای کاهش تصادفات در ایام نوروز اشاره کرد و گفت: بر اساس بررسی‌های کارشناسی به عمل آمده در حال حاضر حدود 3 هزار و 420 نقطه حادثه خیز و پر تصادف توسط کمیسیون ایمنی راه‌های کشور با هماهنگی و همکاری دستگاه ها شناسایی شده است. 

وی گفت: از این تعداد1هزار و585 نقطه بعنوان نقاط اولویتی مورد شناسایی شده و مورد توجه و اهتمام ویژه قرار گرفته است.

این مقام مسئول بیان کرد: در جلسه اخیر کارگروه رفع موانع و نارسایی‌های مرتبط با نقاط حادثه خیز جاده ای جهت افزایش ضریب ایمنی در این قبیل نقاط تصمیمات قابل توجهی اتخاذ شد.

ساوری ادامه داد: از جمله مقرر شد در روزهای قبل از شروع ایام تعطیلات نوروزی با هدف کاهش و پیشگیری از تصادفات جاده ای نسبت به "آشکاری سازی نقاط پر تصادف" به تعداد 1هزار و 585 نقطه اقدام شود.

وی توضیح داد: البته لیست این نقاط پرتصادف به تفکیک استان‌ها و شهرستان‌ها دقیقا مشخص و احصا شده و به مسئولین ذیربط نیز ارسال شده است. 

مدیرکل پیشگیری‌های وضعی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه تصریح کرد: علاوه بر آشکارسازی نقاط پرتصادف، مقرر شده است که نسبت به "فعال سازی دوربین‌های ترافیکی" و ثبت تخلفات رانندگی در نقاط مذکور و رفع نواقص احتمالی دوربین‌های موجود نیز اقدام شود.

ساوری ادامه داد: علاوه بر آن "ارسال پیامک مربوط به تخلف و میزان جریمه اعمال شده برای رانندگان متخلف" در این قبیل نقاط در کوتاه ترین زمان ممکن از جمله تصمیمات کارگروه مذکور بوده است.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: تصمیمات و اقدامات کارگروه مذکور بدون هماهنگی و همکاری سایر دستگاه‌ها اساسا منتج به نتیجه نخواهد شد. فلذا با هدف جلب و جذب همکاری دستگاه‌ها در این رابطه ابلاغیه ای به روسای کل محترم دادگستری استان‌های سراسر کشور، معاونین اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان‌های سراسر کشور و همچنین رئیس پلیس راهور ناجا، مسئولین ذیربط وزارت راه و شهرسازی و وزارت کشور و ... ارسال و بر ضرورت اجرای تصمیمات تاکید شده است.

وی افزود: هشدار به رانندگان برای رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی دراین قبیل نقاط جزو ضرورت‌های مهم بوده و امیدواریم با رعایت رانندگان محترم در سال جاری شاهد کمترین آمار تصادفات به ویژه در نقاط پر تصادف مذکور باشیم.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *