صوت مصاحبه سرکنسول ایران با خبرگزاری میزان را اینجا بشنوید: به ترکیه سفر نکنید

19:08 - 21 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۹۰۳۷
دسته بندی: سیاست
صبح امروز مصاحبه ای از سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول در خبرگزاری میزان با عنوان "به ترکیه سفر نکنید" منتشر شد که با واکنش های متعددی روبه رو شد.
صوت مصاحبه سرکنسول ایران با  را اینجا بشنوید: به ترکیه سفر نکنید/ خبرنگار: ضبط میکنم اگر اشکال ندارد؟، اسدزاده: نه ضبط کنید-گروه سیاسی: صبح امروز مصاحبه ای از سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول در با عنوان "به ترکیه سفر نکنید" منتشر شد که با واکنش های متعددی روبرو شد.

در یکی از این واکنش ها، این دیپلمات در اقدامی عجیب در گفت و گو با یک خبرگزاری رسمی اظهاراتش درباره سفر ایرانیان به ترکیه را تکذیب کرد و گفت: در خصوص سفر ایرانیان به ترکیه با هیچ رسانه ای مصاحبه ای نکرده ام! این درحالیست که صوت مصاحبه با وی موجود است.

اما ساعتی بعد وی در گفتگو با با یک خبرگزاری دیگر در اظهاراتی عجیب و غیر معمول ادعا می کند که مصاحبه انجام شده ولی "خبرنگار میزان بی اجازه صدای او را ضبط کرده است." که این ادعا نیز متاسفانه کاملا نادرست است چون در صوت مصاحبه هم روشن است که خبرنگار برای ضبط صدا ی مصاحبه از وی اجازه می گیرد.
 
ناگفته نباید گذاشت که بخش هایی از این مصاحبه را به خاطر رعایت برخی از مسائل منتشر نکرد و آنچه صبح امروز در این خبرگزاری منتشر شد تنها بخشی از مصاحبه با این سرکنسول بود.

علیرغم میل خود و صرفا برای دفاع از اقدام حرفه ای خود مجبور شد تا بخشی از فایل صوتی این مصاحبه را که متن آن پیاده شده منتشر کند.

وی در بخشی از این گفت و گو به خبرنگار میزان می گوید: "بعد از کودتا ناامنی در ترکیه زیاد شده است و گروههای تروریستی از جمله داعش در اینجا{ترکیه}فعال هستند."

اسدزاده در ادامه می افزاید: از زمانی که مقامات ترکیه وارد بحث سوریه شدند، اوضاع کشورشان تغییر کرده و ناامن شده است. توصیه می کنیم اگر کار ضروری داشتند به ترکیه سفر کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار میزان که از وی می پرسد؛ "پس با این وجود شما به هموطنان توصیه نمی کنید که در نوروز به ترکیه سفر کنند؟" می گوید: توصیه نمی کنیم که به ترکیه سفر کنند.

بختیار اسدزاده سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در استانبول در بخش دیگری از این گفت‌وگو از رفتار نامناسب مسئولان ترکیه ای با مسافران ایرانی نیز گفت.(برای خواندن کامل این مصاحبه اینجا کلیک کنید)



[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/01']




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *