برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های علمی در ارتباط با مالکیت معنوی

18:20 - 11 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۸۸۷۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
کیانی گفت: در ارتباط با ارتقاء آگاهی‌های عمومی و خصوصی نیز سازمان ثبت طی سال‌های اخیر سمینارها، همایش‌ها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی متعددی را در ارتباط با مالکیت معنوی با همکاری مراجع علمی و تحقیقاتی، آموزشی، صنعتی، تجاری، اجرایی و قضایی کشور برگزار کرده است.

مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبتمحمد حسن کیانی رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی اظهار کرد: سازمان ثبت علاوه بر تدارک زیرساخت‌های حقوقی و تکمیل قوانین و مقررات، نسبت به ارتقاء خدمات ثبت مالکیت صنعتی توجه خاص کرده و در این راستا از سال 1391 کلیه خدمات ثبت از تسلیم اظهارنامه، ثبت و تغییرات بعدی آن به صورت الکترونیکی در فضای مجازی و آنلاین از طریق پورتال اختصاصی مرکز مالکیت معنوی ارائه می‌شود.

وی گفت: از دیگر اقدامات بسیار مهم راه اندازی بانک اطلاعاتی مالکیت‌های صنعتی بالاخص در حوزه اختراعات است که نقش مهم و ارزنده‌ای در افشا اطلاعات اسناد اختراعات و در دسترس قرار دادن آن برای استفاده مراجع تحقیقاتی، صنعتی و دانشگاهی ایفاء می‌کند.

این مقام مسئول بیان کرد: اهمیت این کار از این حیث است که اطلاعات تکنولوژیکی موجود در اسناد اختراعات و بانکهای اطلاعاتی داخلی و بین المللی مربوط از جمله پتنت اسکوپ، گوگل پتنت، عامل مهم و اصلی در خلق و ارتقاء patent و فرآیند انتقال فناوری هستند.

رئیس مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: جالب توجه اینکه قریب به 80 درصد از پیشرفتهای فناوری در سراسر جهان در اسناد حق امتیاز و توضیحات موجود در آن وجود دارد و تقریبا تمام جزئیات تکنیکی که شخص محقق در اسناد اختراع می‌یابد در جای دیگری بدان دسترسی نخواهد داشت.

کیانی ادامه داد: در ارتباط با ارتقاء آگاهی‌های عمومی و خصوصی نیز سازمان ثبت طی سال‌های اخیر سمینارها، همایش‌ها، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی متعددی را در ارتباط با مالکیت معنوی با همکاری مراجع علمی و تحقیقاتی، آموزشی، صنعتی، تجاری، اجرایی و قضایی کشور برگزار کرده است.

وی در پایان گفت: این برنامه‌ها حسب مورد با مشارکت کارشناسان و مدیران دستگاه‌های ذیربط، قضات و اساتید دانشگاه برگزار شده که تأثیر بسزایی در ارتقاء IP در کشور داشته است. 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *