رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

فراخوان هشتمین دوره‌‌ی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران منتشر شد

5:20 - 20 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۸۲۷۲
فراخوان هشتمین دوره‌ی‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران با هدف شناسایی، معرفی و تقدیر از نویسندگان و مترجمان برترین نمایش¬نامه‌های تألیفی و ترجمه و پژوهشگران ادبیات نمایشی توسط کانون نمایش‌نامه‌نویسان خانه‌‌ی تئاتر ایران منتشر شد.
 ادبیات نمایشی ایرانبه گزارش گروه فرهنگی ، به نقل از روابط عمومی کانون نمایش‌نامه‌نویسان خانه‌ ی تئاتر ایران، در این دوره بِهترین آثار ادبیات نمایشی ایران و پژوهش‌های ادبیات نمایشی به زبان فارسی که در قالب کتاب یا نشر از فروردین سال ۱۳۹۲ تا اسفند سال ۱۳۹۵منتشر شده‌باشد، در بخش‌های زیر انتخاب و معرفی خواهدشد:

۱-نمایشنامه های تألیفی
۲- نمایش‌نامه‌های ترجمه شده به فارسی
۳-  پژوهش تألیفی ادبیات نمایشی
۴- پژوهش ترجمه‌ شده‌ی ادبیات نمایشی
۵- ناشر برگزیده

شرایط و مقررات:

۱-نمایشنامه‌ها و پژوهش های ادبیات نمایشی باید به زبان فارسی نوشته شده باشد.

۲- از نظر موضوعی محدودیتی در هشتمین دوره‌ی‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران وجود ندارد اما آثار حوزه‌ی ادبیات نمایشی کودک و نوجوان مورد ارزیابی قرارنمی‌گیرد.

۳- در صورتی که نمایشنامه یا پژوهش به صورت کتاب منتشر شده‌ باشد، می-بایستی چاپ اول آن مربوط به سال‌های ۹۲ تا ۹۵ باشد. (ملاک چاپ آثار، سال انتشار و چاپ نخست درج شده در شناسنامه‌ی کتاب است.)

۴- به برگزیدگان هر یک از بخش¬های هشتمین دوره  انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران در مراسم اختتامییه¬ای که برگزار خواهدشد، تندیس، لوح تقدیر و جوایز ارزنده‌ای اهدا می‌شود.

۵- همه‌ی نمایش‌نامه‌ها و پژوهش‌های منتشرشده به صورت کتاب، براساس آمار خانه‌‌ی کتاب ایران به صورت خودکار وارد این ارزیابی فرهنگی هنری خواهندشد و مولفان و ناشران می‌بایستی شش نسخه از هر عنوان اثر انتشاریافته‌ی خود را به دبیرخانه‌ی هشتمین دوره‌ی‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران ارسال کنند.

گاهشمار هشتمین دوره‌ی انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران:

۱. انتشار فراخوان و آغاز ارسال آثار: ۱۷ اسفندماه ۱۳۹۵
۲. پایان مهلت ارسال آثار به دبیرخانه: ۳۱ فروردین ۱۳۹۵
۳. آغاز داوری آثار: ۱۶ اردی¬بهشت¬ماه ۱۳۹۵
۴. اعلام اسامی نامزدها: ۲۰ شهریورماه ۱۳۹۵
۵. آیین پایانی: ۳۱ شهریورماه ۱۳۹۵

فرم تقاضای شرکت در هشتمین دوره انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران:

۱. نام نمایش‌نامه، پژوهش:
۲. نام نویسنده، پژوهشگر، مترجم :
۳. نام ناشر:
۴. تاریخ و محل تولد:
۵. میزان تحصیلات:
۶. نشانی الکترونیکی:
۷. نشانی منزل یا محل کار:
۸. تلفن ثابت و همراه:
۹. متقاضی شرکت در بخش نمایشنامه های تألیفی، نمایش‌نامه‌های ترجمه شده به فارسی، پژوهش تألیفی ادبیات نمایشی، پژوهش ترجمه‌¬ی ادبیات نمایشی، استعدادهای تازه ی نمایشنامه نویسی:
این‌جانب  با اطلاع از مفاد و شرایط  فراخوان هشتمین دوره ی‌ انتخاب آثار برتر ادبیات نمایشی ایران با ارسال مدارک مورد نیاز، تقاضای خود را برای شرکت در این جشنواره اعلام می‌دارم و نسبت به مقررات آن متعهد می‌شوم.
نام و نام خانوادگی:                                             تاریخ:                                               امضا:

نشانی دبیرخانه: تهران، خیابان انقلاب، خیابان برادران مظفر جنوبی، نبش کوچه ی ماه، پاساژ آفتاب، طبقه‌ی اول، خانه‌ی تئاتر
تلفن: ۶۶۹۷۵۷۲۱-۲۳
 
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *