رشد آسیب‌های اجتماعی در کرمان متوقف شده است

13:42 - 18 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۷۹۲۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
یدالله موحد با اشاره به اینکه امسال رشد آسیب های اجتماعی متوقف شده است، گفت: هر سال رشد حداقل 10 درصدی را داشته ایم که امسال این اتفاق رخ نداده و در کنار آن در برخی از حوزه ها شاهد کاهش پرونده های ورودی بوده ایم.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، رئیس کل دادگستری کرمان در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کرمان با اشاره به اینکه امسال رشد آسیب های اجتماعی متوقف شده است، گفت: هر سال رشد حداقل 10 درصدی را داشته ایم که امسال این اتفاق رخ نداده و در کنار آن در برخی از حوزه ها شاهد کاهش پرونده های ورودی بوده ایم.

وی اظهار داشت: معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در سال جاری علاوه بر اجرای برنامه های مصوب، 14 درصد نیز بیشتز از مصوبات اقدم کرده و رشد عملکردی قابل توجهی را داشته اند.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان اظهار کرد: کارهای خوبی در حوزه پیشگیری از وقوع جرم انجام شده اما کافی نیست و باید در سال 96 آنچه را فکر می کنیم باید انجام دهیم، انجام داده و در این زمینه کوتاهی نکنیم.

وی بر انجام کارهای اثر بخش برای کاهش آسیب های اجتماعی تاکید و خاطرنشان کرد: باید در وضعیت نرخ جرم به جایی برسیم که موفقیت مطلوب حاصل شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه پیشگیری از جرم و کاهش آسیب های اجتمای موضوع مهمی است، گفت: همه مسئولان نظام و مردم در این زمینه دغدغه و صحبت دارند و وضعیت موجود در شان نظام و مردم شریف ایران نیست وهمه به این نتیجه رسیده ایم باید با استفاده از همه ظرفیت های موجود قدم های بزرگتری را در این زمینه برداریم.

وی گفت: در سال جاری یک هزار و 200 دقیقه برنامه پیشگیرانه با عنوان "اشاره" با همکاری صدا و سیما تولید و پخش شده است. 

این مقام ارشد قضائی استان کرمان از همراهی اصحاب رسانه و خبرنگاران نیز  تقدیر کرد و گفت: نقش اهالی رسانه در پیشگیری از وقوع جرم نباید نادیده گرفته شود.

موحد ادامه داد: معتقدیم هر جا هماهنگی و همدلی بین سازمانی شکل گیرد، توان ها در حوزه فکری و تئوری و نیز در حوزه عملی فوق العاده افزایش می یابد.

وی خاطرنشان کرد: دادگستری استان کرمان در سال جاری رتبه برتر را در حوزه حفاظت از عرصه های منابع طبیعی کسب کرده است که این امر نیز حاصل همراهی و همکاری مجموعه قضایی و سازمانهای منابع طبیعی و سایر سازمان های مربوطه است.

شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان در سال جاری 6 جلسه با 41 مصوبه را برگزار کرده است.
انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *