تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در سال آینده

8:33 - 17 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۷۲۴۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام والمسلمین حمیدی با اشاره به انتخابات پیش رو از تشکیل ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی در سال آینده خبر داد.
حمیدی رئیس دادگستری سیستان و بلوچستان
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی قضایی ، حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم حمیدی در چهارمین نشست پیشگیری از وقوع جرم در دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان ضمن قدردانی از تلاش‌های معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم استان اظهار کرد: این معاونت تاکنون در بخش های مختلف در سطح کشور رتبه‌های بسیار خوبی را کسب کرده است.

وی با اشاره به جمع آوری متکدیان از سطح استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: این آسیب باید به صورت مستمر، قاطع و با هدف پیشگیری از شبکه‎های زیر زمینی حوزه تکدی گری نهادها و سازمانهای متولی به وظایف خود عمل کرده و دستگاه قضا نیز فرایند مطالبه گری در این حوزه را در دستور کار خود قرار دهد.

حجت السلام حمیدی افزود: سرقت و بسیاری از آسیب‌های اجتماعی ریشه در اعتیاد و تکدی گری دارد که باید در این زمینه اهتمام ویژه ای ورزید.

وی با اشاره به روزهای پایانی سال و فرا تعطیلات نوروزی بیان کرد: با عنایت به تجارب موفق سنوات گذشته در حوزه پیشگیری ازسرقت منازل و اماکن تجاری ارتقاء اگاهی های همگانی در راستای جرایمی همچون سرقت باید توسط سازمانهای چون رسانه ها و صدا وسیما مد نظر قرار گرفته و کلیه شهروندان در راستای مهارت آموزی پیشگیری از سرقت آموزش های لازم را فرا گیرند.

رئیس شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان سیستان و بلوچستان با اشاره به انتخابات پیش رو در ابتدای سال 96 افزود: با تکیه بر تجارب ارزشمند ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی این استان قطعا می توان از این مورد با توفیق عبور کرد و با هدف صیانت عمومی و مشارکت حداکثری در انتخابات پرشوری را رقم زد.

وی در پایان ادامه نقش دادستان‌ها را در پیشگیری از وقوع جرایم نقش مهم و کلیدی عنوان کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *