رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

صدور 120 مجوز استخدام در پزشکی قانونی

14:25 - 14 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۶۱۶۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
شجاعی در سفر به مشهد از صدور 120 مجوز استخدام در پزشکی قانونی خبر داد.
صدور 120 مجوز استخدام در پزشکی قانونیبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور با حضور در همایش یک روزه تعیین خسارت در ترومای سینه وشکم که در سالن همایشهای پزشکی قانونی خراسان رضوی برگزار شد از صدور 120 مجوز استخدام در پزشکی قانونی خبر داد.

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی و به خصوص شهر مشهد یکی از قطب ها و مراکز مطرح در سازمان پزشکی قانونی بوده است،گفت: این اداره کل پیشرفتهای خوبی را در ارائه نظرات کارشناسی در زمینه های مختلف اهراز هویت، DNA ، پاراکلینیکی آزمایشگاهی و دیگر زمینه ها ارائه نموده است که جز این نیز انتظاری نمی رود.

رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور تصریح کرد: در بحث حادثه شهدای حله و قطار سمنان که متاسفانه تعدادی از هموطنان جان خود را از دست دادند، پزشکی قانونی در عمل به وظیفه ذاتی خود به صورت شبانه روزی در تعیین هویت و روند معاینه جانباختگان به گونه ای کارکرد که موجبات تقدیر هیئت دولت و مسئولین قضایی را فراهم نمود.

دکتر شجاعی با اشاره به کمبود شدید نیروی انسانی در پزشکی قانونی تصریح کرد: در جلسات مختلفی که برگزار شد، موفق شدیم مجوز استخدام 120 نفر را در سال آینده اخذ کنیم .

وی همچنین از پیگیری تبدیل وضعیت نیروهای قراردادی خبر داد و ابراز داشت یکی از دغدغه های مسئولین در سازمان تبدیل وضعیت نیروهاست که دراین خصوص قولهای خوبی را در جلسات متعدد با اعضای هیئت دولت گرفته ایم.

وی در ادامه به صعوبت کار در پزشکی قانونی اشاره کرد وگفت: برای متناسب کردن دریافتی کارکنان با سختی کار ایشان تمام تلاش خود را خواهیم کرد.
این مقام مسئول در پایان راه اندازی طرح دادپزشک را که منجر به کاهش زمان صدور مجوز دفن و کاهش مراجعات به پزشکی قانونی شده است را به عنوان یک مهم ارزیابی کرد و گفت : با کار علمی و منطقی می توان طرح دادپزشک را در زمینه های دیگر معاینات پزشکی قانونی توسعه داد که هم به نفع مردم و هم به نفع سازمان خواهد بود.
گفتنی است دکتر احمد شجاعی در ابتدای سفر با قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی دیدار و گفتگو کرد .
انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *