واردات بی‎رویه تحقق سیاست‎های اقتصاد مقاومتی را در سال 95 با چالش روبه رو کرد

14:58 - 27 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۵۵۴۳
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: واردات بی‎رویه به کشور از سوی وزارتخانه‎ها تحقق سیاست‎های اقتصاد مقاومتی را در سال 95 با مشکل و چالش روبه رو کرد.
حجت الاسلام موسوی لارگانی
حجت‎الاسلام ناصر موسوی لارگانی نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در گفت وگو با خبرنگار گروه سیاسی درباره رویکرد دولت و دستگاه‎های اجرایی در تحقق سیاست‎های کلی اقتصاد مقاومتی در سال 95 اظهارکرد: دولت مکلف بود طبق سیاست‎های ابلاغی مقام معظم رهبری دراقداماتی را در حوزه‎های مختلف از جمله عدم واردات انجام دهد روندی که متاسفانه در کشور عملیاتی نشد به گونه‌ای که ما شاهد واردات کالای بی‎رویه به کشور در سال 95 بودیم.
 
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: ما شاهد بودیم علی‎رغم رویه سیاست‎های اقتصاد مقاومتی دستگاه‎های اجرایی در سال 95 در جهت برخورد با مولفه‎هایی همچون قاچاق کالا رویکرد خوبی نداشتند روندی که تحقق این سیاست‎ها را در کشور با مشکل روبه رو کرد.
 
موسوی لارگانی تصریح کرد: ما در سال 95 از مبادی قانونی و غیرقانونی شاهد ورود کالای قاچاق به کشور بودیم روندی که با سیاست‎های اقتصاد مقاومتی تضاد آشکار دارد و مانع اصلی تحقق این سیاست‎ها محسوب می‎شود.
 
وی تاکیدکرد: سیاست‎های اقتصادی مقاومتی آنگونه مقام معظم رهبری فرمودند و مدنظرشان است تا به امروز محقق نشده است چون ما هنوز در بحث حمایت از تولید داخلی و ایجاد اشتغال با مشکلات متعددی مواجه هستیم.
 
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی جامعه ما از نظر اقتصادی رویکردها به گونه‎ای پیش می‎رود که نه تنها باعث ایجاد اشتغال در کشور نمی‎شود بلکه مقدمات بیکاری شاغلان را ما را نیز فراهم کرده است و این به دلیل عدم توجه به سیاست‎های اقتصاد مقاومتی در کشور است.
 
موسوی لارگانی تاکیدکرد: متاسفانه بسیاری از وزاتخانه‎های کشور در سال 95 نه تنها توجهی به سیاست‎های کلی اقتصاد مقاومتی نداشتند بلکه با واردات کالاهای متعدد در مسیر خلاف این سیاست‎ها نیز وارد عمل شوند که این رویه به هیچ وجه قابل قبول نیست.
 
وی با اشاره به قرارداد وزارت صنعت با کشور ترکیه به منظور تعیین تعرفه‎های ترجیحی در واردات کالا از این کشور اظهارکرد: اقداماتی از این قبیل در طی سالیان گذشته سبب شده است که صنایع کشورمان از جمله نساجی، فرش ماشینی و موارد بی‌شمار دیگر درحال تعطیلی قرار گیرند.
 
نائب رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: این رویه که متاسفانه در دولت وجود دارد هیچ تاثیری در تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور ندارد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *