رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تقدیر نماینده "پارلمان افغانستان" از برگزاری جشنواره افغانستان‌شناسی در ایران

21:50 - 11 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۵۰۷۶
نماینده پارلمان افغانستان ضمن قدردانی از برگزاری جشنواره افغانستان‌شناسی توسط وزارت کشور ایران، گفت: جوانان و نوجوانان مهاجر افغانستان باید با فرهنگ و آداب و رسوم کشورشان آشنا باشند.
تقدیر نماینده به گزارش سرویس بین الملل سید نادر شاه بحر نماینده پارلمان افغانستان از برگزاری جشنواره افغانستان شناسی توسط اداره اتباع خارجی و مهاجرین وزارت کشور ایران تشکر و قدردانی کرد.
 
وی افزود: مهاجرین افغانستانی مقیم  ایران نیازمندی‌های زیادی دارند، یکی از نیازمندی‌های بویژه نسل جوان و نوجوان این است که با فرهنگ، آداب و رسوم و پیشه‌های مردم افغانستان آشنا شوند.
 
این نماینده پارلمان افغانستان در گفت‌و گو با رادیو دری افزود: این آداب و رسوم، پیشه‌ها و حرفه‌ها نباید به دست فراموشی سپرده شود چرا که حفظ فرهنگ و تقویت بنیادهای فرهنگی و هنری و نیز گسترش کار و حرفه در این کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است.
 
وی تصریح کرد: البته نیازهای دیگر جوانان و نوجوانان مهاجر هم تحصیل و ادامه تحصیل و ایجاد سهولت‌ها برای آن است.
 
نماینده ولایت غور در پارلمان افغانستان با اشاره به سیل مهاجرتی که از افغانستان به سوی اروپا طی چند سال گذشته به راه افتاده و مشکلات زیادی که مهاجران با آن مواجه شدند، اظهار داشت: دولت وحدت ملی افغانستان در این رابطه و برای جلوگیری از این روند تلاش‌هایی داشته، توسط رسانه‌های افغانستان هم کوشش می‌شود که خطرات فراروی مهاجران گوشزد شود.
 
نادر شاه بحر عنوان کرد: با توجه به اینکه برای تحصیلکرده‌ها در افغانستان زمینه‌های کاری چندان مناسب نیست، مردم به مهاجرت می‌اندیشند و اقدام می‌کنند، اما دولت افغانستان در جهت فراهم کردن شرایط مناسب، آگاهی دهی به مردم و جلوگیری از مهاجرت‌های بی‌رویه تلاش‌های لازم را انجام می‌دهد.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *