فارن‌پالیسی: فرماندهان آمریکایی کارایی لازم برای هدایت "نیروهای افغانستانی" را ندارند

18:18 - 08 فروردين 1396
کد خبر: ۲۸۵۰۷۲
فارن‌پالیسی نوشت: تغییر فرماندهان آمریکا در افغانستان باعث شده این فرماندهان نتوانند کارآیی لازم برای هدایت نیروهای این کشور را داشته باشند.
فارن‌پالیسی: فرماندهان آمریکایی کارایی لازم برای هدایت به گزارش سرویس بین الملل فارن پالیسی در گزارشی نوشت: جنگ در افغانستان نه تنها یک ساختار فرماندهی پیچیده داشته است، بلکه تداوم فرماندهی نظامی این جنگ نیز با چالش‌هایی روبرو بوده است.  
 
در ادامه این گزارش آمده است: تغییر مداوم فرماندهان بخصوص در سطوح بالا فشار زیادی بر نیروها وارد می‌کند و تداوم فرماندهی به اندازه هماهنگی میان آنها از اهمیت برخوردار است.  
فارن پالیسی نوشت: حتی اگر راهبرد اصلی جنگ تغییر نکند، یک بازه 60 تا 90 روز نیاز است تا فرماندهان و کارمندان جدید به ارزیابی یا تغییرات در سطوح عملیاتی و تاکتیتی بپردازند و این برای فرماندهی کلی زیان آور است.
 
این مجله آمریکایی می‌افزاید: بین سال‌های 2007 تا 2014 دیوید مک کرنان، استنلی مک کریستال، دیوید پترائوس، جان الن، جوزف دانفورد و جان کمبل بعنوان فرماندهان آیساف و یا نیروهای آمریکایی در افغانستان خدمت کردند.  
 
علاوه بر این از سال 2016 تاکنون نیز ژنرال نیکلسون بعنوان فرمانده نیروهای حاضر در افغانستان خدمت کرده است،‌ هر کدام از این فرماندهان بطور متوسط تنها یک سال بعنوان فرمانده بوده و عملیاتها را رهبری می‌کردند.
 
فارن پالیسی نوشت: تغییر متوالی فرماندهان باعث ایجاد نابسامانی در فرماندهی جنگ شده و بنابراین نیاز است به موضوع فرماندهی در افغانستان توجه لازم مبذول شود.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *