رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پلیس آمریکا تظاهرات ضد ترامپ را سرکوب کرد/استفاده از گاز فلفل و بی حس کننده علیه تظاهرکنندگان

5:00 - 11 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۶۵۰
خبرگزاری رویترز نوشت که پلیس آمریکا در کنترل تظاهرات علیه ترامپ به خشونت متوسل شده و در پاره‌ای از موارد قانون را زیر پا گذاشته است.
افشاگری رویترز از اقدامات خشونت بار پلیس علیه معترضان ترامپ
به گزارش گروه بین‌الملل ، خبرگزاری رویترز در گزارشی به اقدامات خشونت آمیز پلیس آمریکا علیه معترضان دونالد ترامپ پرداخت و نوشت که پلیس در کنترل تظاهرات علیه ترامپ به خشونت متوسل شده و در پاره‌ای از موارد قانون را زیر پا گذاشته است.

یک هیئت بازرسی اعلام کرده است که پلیس واشنگتن در برخورد با تظاهرات کنندگان روز تحلیف دونالد ترامپ، حقوق معترضان را زیر پا گذاشته است.

به گزارش این هیئت بازرسی، پلیس واشنگتن در روز تحلیف ترامپ بدون هشدار دادن به معترضان و بدون اینکه به معترضان دستور پراکنده شدن بدهد، علیه آنان از گاز فلفل و نیز نارنجک‌های بی حس کننده استفاده کرده است.

گزارش 16 صفحه‌ای این هیئت بازرسی نشان می‌ دهد: پلیس آمریکا بدون هشدار به معترضان برای پراکنده شدن از گاز فلفل علیه آنان استفاده کرده و حتی در پاره‌ای از موارد علیه افرادی که در محل نامناسبی ایستاده بودند نیز از گاز فلفل استفاده شده است.

رویترز نوشت: پلیس واشنگتن در مواردی حتی با نیروهای دیگر سرویس‌های امنیتی نیز همکاری نکرده و افرادی را بدون هیچ دلیلی دستگیر کرده است.

گزارش این هیئت 5 نفره اعلام کرده است که افسران پلیس در کنترل تظاهرات روز تحلیف حقوق شهروندی را زیر پا گذاشته‌اند.

این هیئت خواستار انجام تحقیقات کامل درباره اقدامات پلیس در روز تحلیف ترامپ شده و نیز خواستار تغییراتی در نحوه برخود پلیس با معترضان شده است.

ترامپ روز 20 ژانویه طی مراسمی سوگند یاد کرد که گروه زیادی از مخالفان وی، تظاهرات گسترده‌ای را در روز تحلیف در سراسر آمریکا برپا کردند.

علاوه بر این در پی روی کار آمدن ترامپ نیز در اعتراض به سیاست‌های وی، تظاهرات‌های گسترده‌ای در سراسر آمریکا تاکنون به پا شده است.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *