دخالت در کار کمیسیون "انتخابات افغانستان" ادامه یابد افشاگری می‌کنیم

23:40 - 09 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۴۲۱۷
رئیس بنیاد انتخابات شفاف و عادلانه افغانستان (تیفا) اعلام کرد که اگر مداخله مقامات در کمیسیون انتخابات ادامه یابد نام آنها را افشا خواهد کرد.
دخالت در کار کمیسیون به گزارش سرویس بین الملل محمد نعیم ایوب زاده رئیس بنیاد انتخابات شفاف و عادلانه افغانستان (تیفا) نسبت به مداخلات مقامات دولت کابل در کمیسیون انتخابات این کشور ابراز نگرانی کرد.
 
وی در جمع خبرنگاران در کابل اظهارداشت که اگر این افراد از مداخله در کمیسیون انتخابات منصرف نشوند، نام آنها را از طریق رسانه‌ها افشا خواهد کرد.
 
از سوی دیگر، نجیب الله احمدزی رئیس کمیسیون انتخابات افغانستان گفته است که به هیچ کس اجازه دخالت در کار این کمیسیون را نخواهد داد.
 
با این حال، بنیاد انتخابات شفاف افغانستان (فیفا) نیز گفته است که در برگزاری انتخابات سال آینده این کشور مشکلات زیادی وجود دارد که بدون شفافیت لازم برگزاری انتخابات سالم امکانپذیر نیست.
 
پیش از این نیز بارها، بنیاد تیفا اعلام کرد هبود که حکومت افغانستان در کارهای انتخاباتی  بی‌توجه ‎است و در فعالیت‎های فنی انتخابات نیز مداخله می‎کند که برخی از این موارد مانع بزرگی در راه برگزاری انتخابات و تهیه فهرست رأی‌دهندگان در افغانستان است.
 
وی گفته بود که فراهم نکردن زمینه برگزاری انتخابات توسط حکومت افغانستان و دخالت در امور کمیسیون مستقل انتخابات در برخی موارد نگرانی‌هایی را برانگیخته است.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *