تامین امنیت اجتماعی مردم در فضاهای عمومی از اولویت‌های دستگاه قضایی است

13:06 - 08 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۹۷۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
کاهه گفت:اهمیت تامین امنیت اجتماعی مردم در فضاهای عمومی جامعه بر کسی پوشیده نیست و تلاش بیش از پیش دادستانی قم تأمین امنیت اجتماعی مردم و انسجام در خانواده‌ها است.
تامین امنیت اجتماعی مردم در فضاهای عمومی از اولویت‌های دستگاه قضایی استبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، مهدی کاهه دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قم در جلسه توجیهی که  با حضور مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری و رئیس یگان انتظامی شهرداری قم برگزار شد گفت: اهمیت تامین امنیت اجتماعی مردم در فضاهای عمومی جامعه بر کسی پوشیده نیست و تلاش بیش از پیش دادستانی قم تأمین امنیت اجتماعی مردم و انسجام در خانواده‌ها است.

وی با بیان اینکه همه دستگاه‌ها باید همگام و همفکر در راستای ایجاد امنیت اجتماعی گام بردارند تصریح کرد: می‌توان با اتخاذ تدابیر مناسب، از بروز ناهنجاری‌ها جلوگیری کرد.

دادستان عمومی و انقلاب قم یکی از مهمترین وظایف پارکبانان را ایجاد فضای آرام و اطمینان بخش برای آرامش و استراحت خانواده‌ها در فضاهای عمومی عنوان کرد و گفت: پارکبانان ضامن اجرای امنیت در جامعه و اماکن عمومی مانند پارک‌ها، تالارها ،استخرها و امثال آن هستند و انتظار این است در تحقق این امنیت بیش از پیش همت کنند.

کاهه در ادامه بیان کرد: اهمال کاری در انجام وظیفه راه ناهنجاری‌ها را باز می‌کند و شناسایی به هنگام ناهنجاری‌ها احساس امنیت را در جامعه گسترش می‌دهد. با شناسایی ناهنجاری‌ها می‌توان جلوی سوء استفاده هنجارشکنان را گرفت.

این مقام قضایی گفت: مقابله با هنجارشکنان در فضاهای عمومی، موجب آرامش خاطر خانواده‌ها می‌شود. طبیعی است که با حضور مؤثر در مکان‌های عمومی شاهد کاهش چشمگیر آسیب‌های اجتماعی خواهیم بود.

وی در پایان گفت: پارکبانان باید در برخورد و مقابله با ناهنجاری‌ها ابتدا به تذکر لسانی اکتفا کنند و در صورت لزوم با شماره تلفن‌های حوزه دادستانی تماس گرفته و گزارش خود را  اعلام کنند. همچنین پارکبانان باید در برخورد با هنجاری‌ها با ماموران انتظامی همکاری و هماهنگی بیشتری داشته باشند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *