حضور وکیل موجب افزایش سرعت و دقت در رسیدگی‌های قضایی خواهد شد

18:00 - 07 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۵۷۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مترقب گفت: حضور وکیل در پروسه رسیدگی‌های قضایی از عوامل افزایش سرعت و دقت محسوب می‌شود و در جمع آوری، ارائه و تبیین ادله و مستندات قانونی می تواند شرایط احقاق حق در مراجع قضایی را هموارتر کند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محمدرضا مترقب رئیس کل دادگستری استان همدان در حاشیه هفتمین همایش وکلاء و مشاورین حقوقی استان همدان، ضمن گرامی داشت هفته وکیل مدافع اظهار کرد: حضور وکیل در پروسه رسیدگی‌های قضایی از عوامل افزایش سرعت و دقت محسوب می‌شود و در جمع آوری، ارائه و تبیین ادله و مستندات قانونی می تواند شرایط احقاق حق در مراجع قضایی را هموارتر کند.

وی تصویب و اجرای قانون جذب وکلاء و مشاورین ماده 187 را گامی مهم در امکان دسترسی عادلانه افراد به خدمات وکالتی دانسته و ابراز امیدواری کرد: با افزایش جذب و به کارگیری وکیل در آینده ای نزدیک برای هر پرونده ضرورتاً وکلای طرفین نیز حضور یابند و بدین ترتیب از افزایش تصاعدی ورودی پرونده‌های ناموجه به مراجع قضایی کاسته و شرایط اعمال دقت بیشتر و ارتقاء سطح رسیدگی در سایر پرونده‌ها فراهم شود.

گفتنی است در پایان این همایش با حضور رئیس کل دادگستری استان همدان و سایر مسئولین قضایی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم با تقدیم تندیس و هدایایی تقدیر بعمل آمد. 






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *