توقف طرح دولت آمریکا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی

8:32 - 07 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۳۳۹۳
دولت ترامپ پس از هشدارهای مقامات دفاعی و امنیتی آمریکا بررسی طرح قراردادن سپاه پاسداران در لیست سازمان های تروریستی را متوقف کرده است.
ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل ،خبرگزاری «رویترز» به نقل از مقامات ارشد دولت آمریکا گزارش داد که دولت ترامپ پس از هشدارهای مقامات دفاعی و امنیتی آمریکا بررسی طرح قراردادن سپاه پاسداران در لیست سازمان های تروریستی  را متوقف کرده است.

یکی از مقامات ارشد دست‌اندرکار این طرح ضدایرانی در گفتگو با «رویترز» می‌گوید: اگر دولت آمریکا این طرح را تثبیت کند، تنش بین ایران و آمریکا شدت می‌یابد و دیگر امکان هرگفتگویی درباره هرموضوعی از بین خواهد رفت.

براساس گفته‌های این مقامات که نخواستند نامشان فاش شود، پس از مباحثات داخلی ادامه بررسی این طرح رئیس‌ جمهوری با تردید مواجه شده‌ است چرا که مقامات آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که اضافه‌ کردن سپاه به لیست سازمان های تروریستی تبعات منفی زیادی در پی خواهد داشت.

این منابع خبری «رویترز» می‌افزایند که تصویب این طرح موجب اعتراض متحدان آمریکا در مبارزه با داعش خواهد شد که مبارزه با تروریسم را با مشکل جدی مواجه می‌ کند و همچنین هرگونه چشم‌انداز روابط دیپلماتیک آمریکا و ایران را ناپدید و اجرای توافق هسته‌ای با ایران را نیر با موانع زیادی روبرو می‌کند.



برچسب ها: ترامپ trump

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *