تعصب سازمان سنجش نسبت به حذف کنکور

2:35 - 05 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۵۸۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سید میر حمایت میرزاده گفت: سازمان سنجش بخاطر مسایل سازمانی و اداری و مالی یا نظرات کارشناسی تعصب نشان می دهند و به دنبال حاشیه هایی هستند که حذف کنکور به زمان های بعد بیافتد و فرصت های تمدیدی بیشتری به آنها داده شود.
میرحمایت میرزاده
به گزارش گروه سیاسی ، سید میر حمایت میرزاده در خصوص نظارت مجلس بر معطل ماندن قانون حذف کنکور گفت: چون مجلس دهم چند ماه است که فعالیتش را آغاز کرده و بیشتر وقتش برای برنامه ششم و بعد از آن بودجه سال 96 صرف شده، کمتر به این موضوع فرصت شده که بررسی شود. البته در حاشیه جلساتی که با وزارت علوم و آموزش و پرورش داشته ایم به صورت پراکنده در این خصوص بحث شده است.

وی با تاکید بر اینکه بررسی قانون حذف کنکور یکی از موضوعات مهمی است که کمیسیون آموزش و تحقیقات بعد از بودجه به بررسی آن خواهد پرداخت، بیان داشت: هم خانواده ها نگران هستند و هم دانش آموزان دچار استرس هستند و هم تحصیلات دبیرستانی و قبل از کنکور دانش آموزان مورد نظر قرار نمی گیرد و ارتباط عمودی و افقی بین منابع کتب درسی با منابعی که برای کنکور است، وجود ندارد. از طرفی هیچ آمایش سرزمینی هم نیست که بر اساس نیاز های کشور بتوانیم بعد از این کنکور هم فکری برای فارغ التحصیلان داشته باشیم و همه این عوامل دست به دست هم می دهد که اینقدر کنکور را غول نکنیم و این قدر با احساسات بچه ها بازی نشود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات با یادآور اینکه آموزش و پرورشی ها بیشتر موافق حذف کنکور هستند، ابراز داشت: کنکور برنامه های نظام آموزشی را تحت شعاع قرار داده است، اگر سند تحول در کشور اجرا نمی شود بخشی به این دلیل است شرایط طوری شده که همه به فکر کلاس های کنکور و تیزهوشان هستند که مسایل تربیتی را هم تحت الشعاع قرار داده است. قطعا آموزش و پرورش از این بابت علاقه مند و پیگیر است.

وی با اذعان به اینکه سازمان سنجش نسبت به حذف کنکور تعصب نشان می دهد، گفت: سازمان سنجش بخاطر مسایل سازمانی و اداری و مالی یا نظرات کارشناسی تعصب نشان می دهند و به دنبال حاشیه هایی هستند که حذف کنکور به زمان های بعد بیافتد و فرصت های تمدیدی بیشتری به آنها داده شود.

به نقل از رادیو گفت و گو، میرزاده افزود: به نظر می رسد بحث سازمان سنجش کارشناسی نیست و شاید بیشتر تشکیلات اداری و منافعی که از این بابت حاصل می شود و یا دیدگاه هایی است که کل کشور و نظام آموزشی را در نظر نمی گیرد و فقط آنچه در فرآیند به عنوان یک وظیفه سازمانی برایشان تعریف شده است، تحت الشعاع قرار گرفته که بگویند کنکور باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *