رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

رسیدگی به 48 درصد پرونده‌های وارده به دادسرا و دادگاه‌های حقوقی از سوی شورای حل اختلاف

10:03 - 03 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۲۱۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین احمدی میانجی گفت: شوراهای حل اختلاف 48 درصد وارده‌های دادسرا و دادگاه‌های حقوقی را مورد رسیدگی قرار می‌دهد.

رسیدگی به 48 درصد پرونده‌های وارده به دادسرا و دادگاه‌های حقوقی از سوی شورای اختلافبه گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام و المسلمین احمدی میانجی در جمع دانشجویان دانشگاه علوم قضایی با اشاره به فلسفه تشکیل شوراهای حل اختلاف در سراسر کشور اظهار کرد: شوراهای حل اختلاف 48 درصد وارده‌های دادسرا و دادگاه های حقوقی را رسیدگی می‌کنند.

وی گفت: شورای حل اختلاف در سال گذشته 3 میلیون و 450 هزار پرونده را مورد رسیدگی قرار داده و مختومه کرده است.

معاون قوه قضائیه در ادامه بیان کرد: در مجموع این رقم آنچه که مورد اعتراض قرار گرفته است 120هزار پرونده بوده که به دادگاه ارجاع شده است.

رئیس شوراهای حل اختلاف کشور با بیان اینکه شوراهای صلح و سازش را در شهرها و روستاها زنده کرده‌ایم، اظهار کرد: به طور میانگین 33درصد پرونده های قابل صلح و سازش،‌ با صلح و سازش مختومه شده است.

وی افزود: در سال گذشته شوراهای حل اختلاف در تفاهمنامه ای با سازمان زندانها ،‌در زندانهای سراسر کشور مستقر شده است که در این رابطه 18هزار و 504 پرونده خاص زندان‌ها مورد رسیدگی قرار گرفته که از این آمار 17هزار و 925 پرونده مختومه شده است و آمار نشان می‌دهد 50 درصد پرونده ها با صلح و سازش مختومه شده است.

حجت الاسلام ولمسلمین میانجی گفت: مصالحه کردن سخت تر از رای دادن است و خوشبختانه در شوراهای حل اختلاف در صلح و سازش در مسائل مهم همچون قتل توفیقات خوبی را کسب کرده‌ایم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *