ظریف: ایران قصد تحریک هیچ کشوری را نداشته است/آزمایش موشکی ایران اقدامی با هدف دفاعی است

13:03 - 02 اسفند 1395
کد خبر: ۲۸۱۹۵۹
وزیر امور خارجه کشورمان در مصاحبه با شبکه بی.بی.سی گفته است که ایران با انجام آزمایش موشکی قصد تحریک هیچ کشوری را نداشته و این اقدام با اهداف دفاعی بوده است.
ظریف: ایران قصد تحریک هیچ کشوری را نداشته است/آزمایش موشکی ایران اقدامی با هدف دفاعی استبه گزارش گروه بین‌الملل ، «محمد جواد ظریف» در مصاحبه با شبکه بی.بی.سی گفته است که ایران با انجام آزمایش موشکی قصد تحریک هیچ کشوری را نداشته و این اقدام با اهداف دفاعی بوده است.

وی تصریح کرد که آمریکا به تهدیدهای خود علیه ایران باید پایان دهد.

ظریف در این مصاحبه در پاسخ به سوالی که درباره اظهارات رئیس جمهور جدید آمریکا و مقامات رژیم صهیونیستی پرسیده شد، گفت: ایران تاکنون به هیچ کشوری حمله نکرده است و آزمایش موشکی ایران نیز اقدامی با هدف دفاعی است.

وی در ادامه این مصاحبه و در پاسخ به سوالی که درباره آزمایش موشکی ایران پرسیده شد، گفت: ایران قصد تحریک هیچ کشوری را ندارد و ما کشوری مستقل هستیم و این اقدام در راستای آمادگی برای دفاع از خود است.

در ادامه خبرنگار بی.بی.سی درباره گزینه‌های روی میز آمریکا سوال پرسید که ظریف در پاسخ گفت: ما از قوانین بین‌المللی سخن می‌گوییم نه قانون جنگل و این گزینه‌ها خلاف قوانین بین‌المللی هستند.

ظریف در ادامه افزود: من به آنها توصیه می‌کنم که به قوانین بین‌المللی احترام بگذارند و سنجیده‌ عمل کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی درباره توافق هسته‌ای و نیز اظهارات مقامات آمریکا که گفته‌اند ایران را زیر نظر گرفته‌اند گفت: دولت پیشین آمریکا راهی به جز توافق هسته‌ای با ایران نداشت، دولت پیشین آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را شدیدتر کرد اما این تحریم‌ها نتیجه عکس دادند.

وی افزود: ایرانی‌ها در برابر فشارهای اقتصادی ایستادند و دولت آمریکا نیز چاره‌ای به جز توافق هسته‌ای با ایران نداشت و اگر چاره دیگری داشت حتما طور دیگری عمل می‌کرد.


انتهای پیام/  


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *