اظهارات فردی که ادعای خدایی می‌کرد/ بازداشت 2 مظنون در پرونده پلاسکو/ آخرین وضعیت پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک ملت

9:00 - 29 بهمن 1395
کد خبر: ۲۸۰۶۵۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
واکنش رئیس قوه قضائیه به مطرح شدن طرح آشتی ملی، اجرای محکومیت مهدی خزعلی، تداوم بازداشت چهار متهم در پرونده بانک ملت و بازداشت مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گرند از جمله اخبار مهم قضایی در هفته‌ای که گذشت، بود.
به گزارش خبرنگار گرو حقوقی و قضایی ، واکنش رئیس قوه قضائیه به مطرح شدن طرح آشتی ملی، اجرای محکومیت مهدی خزعلی،  تداوم بازداشت چهار متهم در پرونده بانک ملت، مسدود شدن حداقل 200 سایت مبتذل و مستهجن، ورود مدعی العموم به پرونده تنبیه دانش آموز در رودبار جنوب،  صدور کیفرخواست پرونده موسسه آل کوثر و بازداشت مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گرند از جمله اخبار مهم قضایی در هفته‌ای که گذشت، بود.

رئیس قوه قضائیه در جلسه مسئولان عالی قضایی:

آشتی ملی را نامطلوب نمی‌دانم اما معتقدم در کشور ما موضوع ندارد/ مردم با هم قهر نیستند که نیازمند آشتی ملّی باشد/ کسانی که در جریان فتنه از مردم جدا شدند، با قبول اشتباه بازگردند

آیت الله آملی لاریجانی با بیان اینکه هیچ مخالفتی با مقولاتی نظیر صلح و آشتی ملی ندارد، طرح مسائلی مانند «لزوم آشتی ملی» را نادرست دانست و گفت: مردم فهیم و بصیر ما در جایی که بحث منافع و امنیت ملی مطرح است، هیچ اختلاف اساسی و تفرقه ای ندارند که نیازمند آشتی ملی باشند لذا این بحث موضوع ندارد.

برای مشاهده مشروح خبر به اینجا مراجعه کنید.

سخنگوی قوه قضائیه خبر داد

بازداشت 2 مظنون در پرونده حادثه پلاسکو

جت الاسلام و المسلمين اژه‌ای سخنگوی قوه قضاييه در یکصد و هشتمین نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری در رابطه با آخرین وضعیت پرونده حادثه پلاسکو اظهار کرد: در این زمینه پرونده در دادسرای تهران تشکیل شده و بخشی از قضیه با نظر دادستان و مدعی العموم شروع شده است.

معاون اول قوه قضائیه از بازداشت دو نفر در این پرونده خبر داد و گفت: تا کنون دو نفر بازداشت هستند که کسانی بودند که در مرحله اول تشخیص داده شد که در جهت ایجاد شروع آتش سوزی، احتمالا اتهام متوجه آنها بوده است. 

وی تصریح کرد: در مورد سایر عوامل که باعث گسترش آتش سوزی و فروریختن ساختمان شده است، هیئتی مرکب از کارشناسان مختلف تشکیل شده تا ابعاد موضوع را بررسی کنند .

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای خاطر نشان کرد: این هیئت از لحاظ فنی، آتش گرفتن ساختمان، ‌توسعه آتش، فروریختن ساختمان و مواردی که احتمال می رفت با رعایت آن ضایعه کمتری رخ دهد را طی گزارشی باید به دادستان اعلام کنند که هنوز این هیئت گزارش خود را نداده است و تا زمانی که این گزارش ارائه نشود، نمی توان کسی را به عنوان متهم احضار کرد.

برای مشاهده مشروح اظهارات سخنگوی قوه قضائیه در این نشست خبری به اینجا مراجعه کنید.

دادستان تهران خبر داد

اجرای محکومیت مهدی خزعلی

جعفری دولت‌آبادی دادستان تهران در جلسه این هفته شورای معاونین خود حملات عده‌ای به قوه قضاییه را بعضاً ناشی از بی‌اطلاعی و ناآگاهی دانست و مبنای دیگر چنین اقداماتی را عناد و کینه‌ورزی نسبت به قوه قضاییه به شمار آورد و اظهار داشت: بی‌تردید وقتی عده‌ای محکوم می‌شوند، ناراضی خواهند شد. اخیراً حکم محکومیت مهدی خزعلی که چند سال پیش صادر شده بود، اجرا شد و این در حالی است که نامبرده طی دو سه ماه اخیر اهانت‌های بی‌شماری را به قوه قضاییه و برخی مسوولان کشور نموده بود و تا جایی پیش رفت که برای مردم تعیین تکلیف نمود مبنی بر این که روز 22 بهمن در منزل بمانند و در راه‌پیمایی سالگرد انقلاب حضور نیابند؛ لذا این سوال مطرح می‌شود که چه تفاوتی بین مهدی خزعلی و بوق‌های رسانه‌ای معاندین نظام در خارج از کشور، وجود دارد.

دادستان تهران دستگیری مهدی خزعلی را بی‌ارتباط با اظهارات اخیر وی نسبت به قوه قضاییه خواند و اظهار داشت: از قطعیت حکم محکومیت خزعلی بیش از چند سال می‌گذرد و در مورد نامبرده چند پرونده اتهامی مطرح است و تاخیر در اجرای حکم به منزله لغو آن نیست.

برای مشاهده مشروح خبر به اینجا مراجعه کنید.


مسدود شدن حداقل 200 سایت مبتذل و مستهجن

دادستان تهران به فعالیت سایت‌های مبتذل و مستهجن اشاره کرده و با ابراز نگرانی از رشد قارچ‌گونه چنین پدیده‌ای و آثار سوء آن بر جوانان و خانواده‌ها، از صدور دستور شناسایی این سایت‌ها به ضابطین، تذکر به مدیران آن‌ها و مسدود شدن حداقل 200 سایت طی پانزده روز گذشته خبر داد و افزود: این اقدامات با دستور قضایی انجام شده است و چنان‌چه فعالیت آن‌ها ادامه یابد، منتهی به تشکیل پرونده قضایی برای عوامل آن خواهد شد.

برای مشاهده مشروح خبر به اینجا مراجعه کنید.

تداوم بازداشت هشت متهم در پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان

جعفری دولت‌آبادی در خصوص آخرین وضعیت متهمان پرونده صندوق ذخیره فرهنگیان و بانک سرمایه، از تداوم بازداشت هشت متهم در این پرونده و هم‌چنین بازداشت چهار متهم در پرونده بانک ملت خبر داد.

برای مشاهده مشروح خبر به اینجا مراجعه کنید.

دادستان کرمان به میزان خبرداد

ورود مدعی العموم به پرونده تنبیه دانش آموز در رودبار جنوب / تشکیل پرونده ویژه قضایی برای معلم متخلف

سالاری از تشکیل پرونده ویژه قضایی برای معلمی که به تنبیه دانش آموز در یکی از مدارس منطقه رودبار جنوب اقدام کرده بود،خبرداد.

برای مشاهده مشروح خبر به اینجا مراجعه کنید.

دادستان پاکدشت به میزان خبرداد

خدای دروغین دستگیر شد! 

دادستان پاکدشت از دستگیری فردی خبرداد که ادعای خدایی در روی زمین می‌کرد و مدعی شده است که در شمایل حضرت موسی (ع) آمده است.

برای مشاهده مشروح خبر به اینجا مراجعه کنید.

رئیس کل دادگاهای عمومی و انقلاب تهران در گفت‎وگو با میزان:

کیفرخواست پرونده موسسه آل کوثرصادر شد/ شناسایی بیش از 8 هزار مالباخته

پوریانی از صدور کیفرخواست پرونده موسسه آل کوثر خبر داد و گفت: میزان مبلغ مالباختگان 65 میلیارد و 944 میلیون و 819 هزار و 803 ریال است، متهمين اين پرونده که در این موسسه با وعده سفر به کربلای معلی و عتبات عالیات از مردم وجوه دریافت کرده‎اند، هر چه سريعتر پول‎های دريافتی را به شكات بازگردانند.

برای مشاهده مشروح خبر به اینجا مراجعه کنید.

معاون دادستان مشهد در گفت‌وگو با میزان:

مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گرند بازداشت شد

حیدری گفت: مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری گرند به اتهام فروش اوراق موسوم به سهام در مشهد شناسایی و بازداشت شد.

برای مشاهده مشروح خبر به اینجا مراجعه کنید.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *