رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

حفاظت و مرمت دو اثر برنزی درکارگاه حفاظت و مرمت سعد‌آباد

21:20 - 27 بهمن 1395
کد خبر: ۲۸۰۳۶۳
حفاظت و مرمت دو اثر برنزی به‌ارتفاع 52 سانتیمتر از مخزن موزه هنرهای زیبا در آزمایشگاه و کارگاه حفاظت و مرمت سعدآباد انجام شد.
حفاظت و مرمت دو اثر برنزی درکارگاه حفاظت و مرمت سعد‌آبادبه گزارش گروه جامعه ،فاطمه محسنی مسئول واحد حفاظت و مرمت سعدآباد گفت:این دو اثر از جنس برنز و از ظروف پایه‌دار کاربردی و تزییناتی در کنار دکوراتیو مبلمان است که رنگ تیره و نقوش گیاهی و اساطیری اروپایی دارد و متعلق به دوره پهلوی است و براساس مطالعات ماکروسکوپی ساخت آن قالبی و بدنه توخالی است.

 محسنی افزود:آسیب‌های وارده به این آثار شامل آلودگی‌های مختلف گردوغبار، چرکی همراه با دوده، خوردگی، ساییدگی و خراش، تأثیرات مخرب برچسب‌های نامناسب و تغییر رنگ و سستی اتصالات بخش‌های بدنه است.

وی اضافه کرد:عملیات حفاظت و مرمت انجام‌شده بر روی این دو اثر، پس از مطالعات آسیب‌شناسی ماکروسکوپی و میکروسکوپی، شامل این موارد می‌شود: غبارروبی، پاک‌سازی دوده و چرکی، پاک‌سازی تأثیرات برچسب‌های نامناسب موزه‌ای، پاک‌سازی لایه‌خوردگی فعال و استحکام‌بخشی اتصالات و استحکام‌بخشی سطوح بدنه.

موزه هنرهای زیبا در سال 1361 در ساختمان وزارت دربار پهلوی واقع در سعدآباد گشایش یافته و مجسمه‌ها و تابلوهای نقاشی بسیار نفیس ایرانی و اروپایی در این موزه در معرض دید قرار دارند.
انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *