اگر قطعی آب و برق در تابستان رخ می‌داد شاهد "مرگ‌های انسانی" بودیم/در ایام 8 سال دفاع مقدس هم شاهد چنین وضعیتی نبودیم

10:40 - 24 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۸۸۲۶
آیت الله عباس کعبی گفت: اگر این اتفاقات و قطعی برق و آب در گرمای تابستان و مرداد ماه رخ می داد، شاهد حوادثی بسیار تلخ و حتی "مرگ های انسانی" بودیم.
آیت الله کعبی
آیت الله عباس کعبی نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی ، با اشاره به برگزاری راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن توسط مردم ولایتمدار خوزستان، نسبت به بی توجهی های مسولان و دولتمردان به این استان و مردم نجیب این دیار انتقاد کرد.

آیت الله کعبی با بیان اینکه در 22 بهمن امسال شاهد حضور خیره کننده و جشم گیر ملت بزرگ ایران اسلامی و مردم ولایتمدار و شهید پرور استان خوزستان در مراسم سی و هشتمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی بودیم، اظهار کرد: حضور گسترده مردم خوزستان در راهپیمایی 22 بهمن امسال چند ویژگی برجسته داشت؛ نخستین ویژگی این بود که نسل سومی ها و نسل چهارمی ها، حضوری پررنگ و مثال زدنی در راهپیمایی امسال داشتند که این امر نشان دهنده رویش های انقلاب اسلامی است؛ دومین ویژگی این راهپیمایی این بود که مردم با حضور خودشان در صحنه به تهدیدات و یاوه گویی های ترامپ که به تازگی در کاخ سفید مستقر شده، پاسخی محکم، کوبنده و دندان شکن دادند؛ سومین ویژگی راهپیمایی امسال نیز تولید قدرت نرم ملی برای بسترسازی جهت تشکیل دولت انقلابی و کارآمد در طراز انقلاب اسلامی بود؛ افزایش انسجام، اقتدار و وحدت ملی نیز از دیگر مظاهر راهپیمایی سالگرد سی و هشتمین بهار آزادی در سراسر کشور علی الخصوص در استان خوزستان بود.

وی با بیان اینکه "هر مدیر و مسئولی  که در عمل از این مردم قدردانی نکند و به خواسته های آنان رسیدگی و توجه نکند، غیر از آنکه انقلابی و در جهت مردم نیست، حتی شائبه خیانت و حرکت ضدانقلابی از او می رود"، عنوان کرد: "متاسفانه ما در همان شب بعد از راهپیمایی 22 بهمن و از ساعت 2 بامداد شاهد قطعی گسترده آب و برق و تاسیسات پایه ای در 11 شهر استان خوزستان به بهانه گردوغبار و وجود رطوبت بودیم؛ این نشان می دهد که تاسیسات زیربنایی استان خوزستان دچار مشکلات جدی است چرا که در فاصله 10 روز، استان خوزستان 2 مرتبه با قطعی کامل برق بالای 90 درصد مواجه شده است".

آیت الله کعبی در همین راستا افزود: "ما حتی در دوران جنگ و 8 سال دفاع مقدس هم شاهد چنین وضعیتی در استان خوزستان نبودیم؛ برای خوزستانی ها سوال است که در آن سال های سخت، چطور این اتفاقات نمی افتاد ولی امروز در هر لحظه باید منتظر یک وضعیت غیرمنتظره بود".

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه "مدیریت استان خوزستان دچار بحران جدی است" تاکید کرد: "اگر این اتفاقات و قطعی برق و آب در گرمای تابستان و مرداد ماه رخ می داد، شاهد حوادثی بسیار تلخ و حتی "مرگ های انسانی" بودیم".

آیت الله کعبی با بیان اینکه "دولت باید تدبیر و پیشبینی کند و به شکل پایه ای به فکر زیرساخت های استانی که آب، برق، گاز و نفت کشور را تامین می کند، باشد" تصریح کرد: "استان خوزستان قلب تپنده ایران اسلامی است؛ مسئولان نگذارند این قلب تپنده دچار بیماری شود؛ اگر این قلب دچار ایست و یا وقفه شود، تمام استان ها و کل کشور آسیب و ضرر می بیند".

این عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه "انتظار ما این است که دولتی که با شعار تدبیر و امید بر سر کار آمده و وعده های آنچنانی به مردم خوزستان داده، اینجا و در این مقطع تدبیر خود را نشان دهد" خاطرنشان کرد: "امروز مردم سوالات و مطالباتشان از دولتمردان و به ویژه رئیس جمهور بسیار جدی است؛ مردم خوزستان با موضع گیری و دستور تشریفاتی که نتیجه ای را در بر نداشته باشد راضی نمی شوند؛ مردم خوزستان که حقیقتا مردمی مظلوم، محروم، نجیب، انقلابی و شهید داده هستند، انتظار دارند دولت به شکل مبنایی به مشکلاتشان رسیدگی کند".

آیت الله کعبی با بیان اینکه "مردم خوزستان امروز بسیار از وضعیت موجود گله مند هستند"، افزود: "آنها به ما می گویند به گوش مسئولان برسانید که به داد ما برسند؛ متاسفانه امروز می بینیم وقتی هنوز مشکلات زیست محیطی استان خوزستان حل نشده انتقال آب کارون به سایر استانها، بر این مشکلات اضافه کرده است".

وی در پایان خاطرنشان کرد: "اکوسیستم استان خوزستان دراثر بی تدبیری مسئولان در حال تغییر است و قطع آب و برق نیز بی ارتباط با این تغییرات زیست محیطی استان نیست".




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *