تنظیم ۲۴۶ مورد سند پیش فروش در ۱۰ ماهه گذشته /۲۶ هزار میلیارد تومان حق ثبت به دولت واریز شده است

11:01 - 20 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۷۲۸۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
دشتی اردکانی گفت : کل وصولی حق ثبت در ۱۰ ماهه گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده که به خزانه دولت واریز شده است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محمد رضا دشتی اردکانی صبح امروز در نشست خبری با خبرنگاران، در خصوص آخرین وضعیت ثبت سند رسمی،گفت: بر حسب اتفاقات رسانه‎ای که سال گذشته رخ داد، شکایتی را به کمیسیون اصل نود مطرح کرده و  نیروی انتظامی و کانون سر دفتران توضیحات خود را ارائه داد.

وی افزود :هفته گذشته کمیسیون اصل نود پس از مدتها بررسی را سند ثبت شده در دفاتر اسناد رسمی دانست و مسائل چندین ساله و اختلاف نظر با نظرات قاطع نمایندگان کمیسیون اصل نود مجلس بین ناجا و کانون سردفتران به اتمام رسید.

دشتی اردکانی با انتقاد از سرمایه گذاری بر روی این اختلاف نظر گفت: هزینه های مختلفی  در این راه صرف شده است و وقت مطبوعات هم گرفته شد .کانون سردفتران آمادگی صد درصدی دارد  درسراسر کشور تا طبق قانون، دفاتر اسناد رسمی را در مراکز تعویض پلاک مستقر کند تا مردم بخصوص درکلان شهر دچار سردرگمی نشوند.

وی اضافه کرد: همه مسئولان قوه قضاییه اعلام کردند که سند مالکیت سندی است که در دفاتر اسناد تنظیم می شود و چند ماه قبل نیز معاون اول قوه قضاییه این موضوع را تاکید کرد.

وی در خصوص میزان حق الثبت نیز گفت: متاسفانه این موضوع در برنامه ششم توسعه حل نشد. اما در بودجه این لحاظ خواهد شد و قرار است نمایندگان موضوع کاهش نرخ حق الثبت تعویض خودرو را بررسی کنند و امیدواریم این طرح رای بیاورد و کاهش پیدا کند تا فشار از روی مردم برداشته شود.

دشتی اردکانی خطاب به نیروی انتطامی گفت: از جان گذشتگی ناجا بر همه آشکار است و می دانیم اگر نیروی انتظامی نباشد،امنیت کشور مختل می شود.با این حال خواهش می کنیم که ناجا فقط در حیطه وظایف خود فعالیت کند.

رئیس کانون سردفتران و دفتر یاران  با بیان اینکه رای کمیسیون اصل فصل الخطاب است،گفت : باید با این رای تمکین کرد تا مردم از سردرگمی نجات پیدا کنند.

دشتی اردکانی درپاسخ به این سوال که هزینه ثبت امضای الکترونیک در دفاتر اسناد رسمی چقدر است،گفت: با هزینه های جانبی 22 هزار تومان است.

دشتی اردکانی در ادامه به آمار ده ماهه امسال اشاره کرد و گفت: بیش از ده میلیون سند ثبت شده که از این تعداد بیش از  2میلیون مربوط به سند خودرو بوده است، وکالت نامه های تنظیم شده در رابطه با فروش خودرو هم بیش از 984هزار مورد بوده است.

رئیس کانون سردفتران  درباره پیش فروش ساختمان هم بیان کرد: در ۱۰ ماهه گذشته ۲۴۶ مورد سند پیش فروش تنظیم شده است.

وی تصریح کرد: کل وصولی حق ثبت در ۱۰ ماهه گذشته ۲۶ هزار میلیارد تومان بوده که به خزانه دولت واریز شده است که ۴۲ درصد این پول متعلق به هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و ۸ درصد نیز به حساب شهرداری ها واریز می شود. خواهش می کنیم شهرداری ها، شناسنامه فنی ساختمان را صادر کنند تا در ثبت اسناد پیش فروش ساختمان به مشکل نخوریم.



مهدی
|
-
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۱/۲۰
0
0
با سلام آیا واقعا با این همه معطلی و هزینه های زیاد نیازی به هربار تعویض پلاک خودرو است آیا نمیشه مثل سابق دولت و راهنمایی ورانندگی عمل کند
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *