اعلام زمان برگزاری کنکور برای والدین/خانواده مهمترین عامل در پیشرفت تحصیلی داوطلبان کنکور

9:02 - 21 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۶۹۱۸
دسته بندی: جامعه ، عمومی
یکی از مهمترین عواملی که در پیشرفت داوطلبان کنکور موثر است فراهم آوردن آرامش توسط خانواده در محیط زندگی آنها است.
سالار رحیمی مشاور تحصیلی در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه اظهار داشت:ثبت نام برای کنکور سراسری  آغاز شده است و در این زمان داوطلبان کنکور هرکدام برای مطالعه مناسب برنامه های متفاوتی دارند.

وی افزود: در این بین  یکی از مهمترین عوامل برای پیشرفت دانش آموزانی که خود را برای کنکور آماده می کنند فراهم آوردن محیط مناسب و آرام در خانواده است.والدین باید تصور کنند خودشان کنکوری هستند و همزمان با آغاز زمان سال کنکور فرزندان خود نکاتی را رعایت کنند.


رحیمی ادامه داد:همانطور که اعضای خانواده می توانند با رفتار های خود در پیشرفت فرزندان موثر باشند همانطور هم می توانند در افت تحصیلی نقش داشته باشند.

این مشاور تحصیلی بیان داشت:برای فراهم آوردن این فضای مناسب و پیشرفت فرزندان توصیه هایی به والدین می شود.

وی ادامه داد:والدین می توانند در مواقع سخت با فرزندان خود همدلی کنند،محیط آرام و به دور از شلوغی برای درس خواندن آن ها فراهم کنند،او را با دیگران مقایسه نکنند،باعث استرس آن ها نشوند،انتظارات خود را بالا نبرند و بگذارند خود کنکوری برای آینده تحصیلیش تصمیم بگیرد،از سفرهای نوروزی کاسته شود.از رفتن به مهمانی های زیاد پرهیز شود، مشاجره . بحث های خانوادگی را انجام ندهند چرا که باعث تشویش ذهن او می شود.

رحیمی افزود:فشار زیاد به دانش آموز برای درس خواندن بیشتر هم توصیه نمی شود زیرا این امر گاهی اوقات باعث لجبازی در رفتار فرزند می شود و نتیجه عکس را بروز می دهد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *