کاهش 46 درصدی مددجویان کانون اصلاح و تربیت ماهان

9:53 - 19 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۶۷۱۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
موحد از کاهش 46 درصدی موجودی مددجویان کانون اصلاح وتربیت ماهان طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: آمار نوجوانان بزهکار این کانون از 100نفر سال گذشته به 54 نفر کاهش یافته است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، رئیس کل دادگستری استان کرمان در بازدید از کانون اصلاح و تربیت ماهان استان کرمان از کاهش  46 درصدی موجودی مددجویان کانون اصلاح و تربیت طی سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: آمار نوجوانان بزهکار این کانون از 100نفر سال گذشته به 54 نفر کاهش یافته است .

وی افزود: در سطح دنیا و در بین دانشمندان علم جرم شناسی به اثبات رسیده که بهترین شیوه برای مقابله با بزهکاری و جرایم، برنامه های پیشگیرانه رشد مدار است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان بر توسعه سواد آموزی در بین  مددجویان کانون اصلاح و تربیت تاکید و خاطرنشان کرد: باید برنامه های آموزشی فرهنگی تربیتی اصلاحی مناسب وضعیت هر یک از مددجویان برای آنها تدوین شود تا اهداف مورد نظر از تاسیس کانون اصلاح و تربیت محقق شود.

وی بیان کرد: همواره تاکید شده تمامی موارد مورد نیاز نوجوانان در حوزه فرهنگی آموزشی تربیتی باید در اختیار مددجویان کانون اصلاح و تربیت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه ماهیت اصلی سازمان زندان ها نیز اصلاحی، تربیتی و آموزشی است خاطرنشان کرد: مدیران و مربیان این مرکز و همه دست اندرکاران اداره این مجموعه وظیفه و رسالتی به مراتب سنگین تر از مربیان و آموزگاران یک مدرسه دارند زیرا عمده بحث مربیان مدارس علم آموزی است اما در این مرکز علاوه بر علم آموزی موضوعات اصلاحی و تربیتی موضوع مهارت افزایی نیز مد نظر قرار دارد.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان کرمان خاطرنشان کرد: ‌نوجوانان باید مهارت های زندگی اجتماعی و نحوه مناسبات و رفتار با دیگران را در این مرکز فرا گرفته و یک مهارت شغلی نیز آموزش ببینند که آتیه خود را تامین کنند.

وی گفت: در این مرکز باید آموزش های مذهبی فرهنگی و انواع مهارت های مورد نیاز یک انسان برای زندگی به مددجویان کانون اصلاح و تربیت آموزش داده شود و نباید در این حوزه کوتاهی شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان کرد: اجرای این امر نیاز به یک حمایت همه جانبه دارد و در این رابطه دستگاه قضایی زندان ها نهادهای حمایتی و نهادهای فرهنگی و اجتماعی باید به کمک کانون و مدیران آن بیایند تا بتوانند به رسالت الهی و قانونی خود عمل کنند و اگر نگاهی متفاوت از این موضوع وجود داشته باشد قطعا موفق نخواهیم بود.

این مقام ارشد قضائی استان کرمان گفت: نوجوانی که وارد این مرکز می شود در ابتدا باید توجیه شود که وارد یک مدرسه شده اند و باید مدت حضور خود در این مدرسه را برای خود یک فرصت بدانند.

وی گفت: باید اگر خللی در زندگی فردی و اجتماعی مددجویان کانون اصلاح و تربیت ایجاد شده در این مرکز برطرف شود تا زمینه بازگشت شرافتمندانه آنها به زندگی فردی و اجتماعی فراهم شود.

وی به تشکیل یک مدرسه در کانون اصلاح و تربیت تهران اشاره و بیان کرد: اگر در اینجا امکان دارد باید این کار را انجام دهیم و در صورتی که این امکان وجود ندارد باید ارتباطی با بیرون ایجاد شود که این جوانان و فرزندان این کشور بتوانند از این موقعیت سنی و عمری خود بهترین استفاده را کنند تا ضمن بازپروری مسیر آینده خود را به بهترین شکل ترسیم کنند.

وی بر ایجاد کارگاه های آموزشی فنآوری های نوین از جمله کامپیوتر برای مددجویان کانون اصلاح و تربیت تاکید و بیان کرد: خوشبختانه تعداد مددجویان کانون اصلاح و تربیت از 100 نفر در سال گذشته به 54 نفر رسیده است و امیدواریم زمانی این مرکز خالی از مددجو شود.

دراین مراسم و به مناسبت ایام الله مبارک دهه فجر و پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی هدایایی از سوی انجمن حمایت زندانیان؛اتاق اصناف و دفتر حمایت از کودکان و بانوان دادگستری کل استان کرمان به مددجویان اهدا شد.

انتهای پیام/ 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *