رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ترامپ در پی برهم‌زدن رابطه روسیه و ایران است/ ایران مهمترین تهدید امنیت ملی آمریکاست

10:44 - 18 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۶۲۹۹
نشریه «وال‌استریت ژورنال» در واکنش به سفر نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه به ایران در گزارشی نوشت: دولت جدید آمریکا راهبرد کلی خود برای حل بحران سوریه را بر جدایی روسیه و ایران و فشار هرچه بیشتر بر تهران استوار کرده است.
ترامپبه گزارش گروه بین‌الملل ، نشریه  «وال‌استریت ژورنال» در واکنش به سفر نماینده ویژه رئیس‌جمهور روسیه به ایران در گزارشی نوشت: دولت جدید آمریکا راهبرد کلی خود برای حل بحران سوریه را بر جدایی روسیه و ایران و فشار هرچه بیشتر بر تهران استوار کرده است اما در شرایط کنونی روسیه همکاری راهبردی خود با ایران را بر هم نمی زند.

«وال‌استریت ژورنال» به نقل از کارشناسان ارشد سیاست خارجی آمریکا با اشاره به اینکه دولت جدید این کشور از یک سو به همکاری با روسیه گرایش دارد و از سویی دیگر روز به روز تهدیدهای خود علیه ایران را افزایش می‌دهد تصریح می کند که دولت ترامپ به شدت در پی دست‌یابی به راه‌هایی است تا همکاری نظامی و سیاسی ایران و روسیه را بر هم بزند تا همزمان هم بحران سوریه را به نفع خود حل‌وفصل کند و همچنین خصومت خود علیه ایران را شدت ببخشد.

این کارشناسان سیاسی درباره چرایی چرخش دولت آمریکا به سمت روسیه می گویند که روسیه کنونی به اندازه شوروی سابق تهدیدآمیز نیست به همین علت همکاری با این کشور سودمندتر از دشمنی با آن است؛ دشمن و تهدید اصلی کنونی امنیت آمریکا ایران است که دولت ترامپ تمام سعی و کوشش خود را به کار می‌گیرد که این کشور را مهار کند.

این روزنامه در ادامه ضمن بیان اینکه راهبرد همکاری با روسیه در دولت پیشین آمریکا نیز پی‌گیری می‌شد، به خصوص هنگامی که همکاری راهبردی و نظامی روسیه و ایران هرچه بیشتر موقعیت بشار اسد در سوریه را تقویت می کرد می نویسد: اما دولت اوباما در این کار موفق نشد چرا که مسکو  همکاری راهبردی با ایران به ویژه در زمینه بحران سوریه را به سادگی و با قیمت ارزان قطع نخواهد کرد.

«وال‌استریت‌ژورنال» با اشاره به سفر نماینده ویژه کرملین به ایران می‌افزاید که مسکو با روی‌کار آمدن ترامپ نشان داده که علاقمند همکاری با دولت آمریکاست اما همزمان در پی تقویت همکاری خود با ایران است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *