جلوگیری از حفر چاه‌های غیرمجاز و ساخت وساز در بستر رودخانه

11:32 - 17 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۵۹۱۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
خدادادی گفت: لازم است با تشکیل گروه‌های بازرسی از حفر چاه‌های غیرمجاز و ساخت وساز در بستر رودخانه‌ها جلوگیری کرد.

به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی جلسه مشترک معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل و قاضی کمیسیون امور آب‌های زیر زمینی با مدیرعامل امور آب منطقه ای و معاونین مربوطه در اداره امور آب منطقه ای اردبیل برگزار شد.

یوسف خدادادی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل به اهمیت آب‌های زیرزمینی اشاره کرد و گفت: در گذشته این موضوع مورد غفلت وزارت نیرو و اداره امور آب منطقه ای قرار گرفته بود که موجب کاهش آب‌های زیرزمینی در سطح کشور و بروز مشکلات شده و در آینده نیز یکی از بحران‌های مهم کشور می‌تواند باشد.

وی تأکید کرد: باید امور آب منطقه ای با تشکیل اکیپ‌ها و گروه‌های بازرسی از حفر چاه‌‎های غیرمجاز جلوگیری کند. همچنین با توجه به ظرفیت‌های قانونی در این خصوص بدون تشکیل پرونده قضایی و با حضور نماینده دادستان نسبت به جمع آوری تجهیزات و مصوبات چاه غیرمجاز اقدام کند.

این مقام قضایی ادامه داد: لازم است بستر رودخانه‌ها مشخص و از هرگونه تعدی و تصرف به بستر رودخانه پیشگیری و در صورت مشاهده با حضور نماینده دادستان نسبت به قلع و قمع مستحدثات اقدام شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان اردبیل تصریح کرد: لازم است امور آب منطقه ای احکامی که مبنی بر انسداد و مسلوب المنفعه کردن چاه‌های غیرمجاز صادر شده است را پیگیری کرده و نسبت به اجرای احکام اقدام کند. همچنین لازم است پرونده‌های مهم تعیین و در شورای حفظ بیت المال مطرح شوند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *