تشریح اهداف سفر وزیر دفاع ارمنستان به ایران/ رفت و آمدهای امنیتی برای مقابله با داعش

9:48 - 17 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۵۷۴۷
دسته بندی: سیاست
سبحانی فر هدف سفر وزیر دفاع ارمنستان به ایران را تامین امنیت منطقه خواند، تا به واسطه آن امنیت خودشان را هم تامین کنند.
کاظمی//تأمین امنیت ارمنستان به واسطه تامین امنیت منطقه هدف وزیر دفاع این کشور استرمضانعلی سبحانی فر در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی در خصوص اهداف سفر وزیر دفاع ارمنستان به ایران گفت: برای هر  کشوری تهدیداتی وجود دارد و ارمنستان هم از این موضوع استثناء نیست.

رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ارمنستان با اشاره به اینکه ایران یکی از کشورهای تاثیرگذار در بحث امنیتی، اقتصادی و دیپلماسی منطقه است تاکید کرد: لذا از این جهت تلاش ارمنستان بر این است که این ارتباطات را با ایران برقرار کند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه هدف ارمنستان ازاین سفر تامین امنیت منطقه است تا به واسطه آن امنیت خودشان را هم تامین کنند، بیان داشت: وقتی که این روابط در منطقه عمیق می شود می توانند امنیت جمعی وفردی کشورها را به وجود آورند.

سبحانی فر با بیان اینکه کشورهای منطقه در این چندسال اخیر تلاش می  کنند روابط  خود را عمیق کنند اظهار داشت: در بعضی از مواقع روابط بین کشورها صرفا مسائل اقتصادی را دنبال می کند ولی درحال حاضر کشورهای منطقه به این نتیجه رسیده اند که هر چه روابط انها در زمینه های امنیتی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بیشتر باشد می توانند علاوه بر توسعه اقتصادی به مسائل امنیتی منطقه هم کمک کنند.

وی با اشاره به پدیده تروریسم توسط داعش در منطقه اظهار داشت: شاهد بودیم تا وقتی خود کشورهای منطقه دست به کار نشده اند این موضوع به یک ثبات نسبی نرسید ودر این زمینه این روابط برقرار می شود و رفت و آمدهای امنیتی هم برای مقابله با آن بین کشورها بوجود آمده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *