رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ریشه کنی هپاتیت c در کشور تا 1410

13:03 - 16 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۵۶۰۹
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس شبکه هپاتییت ایران گفت: بیماری هپاتیت c تا سال 1410درکشور ریشه کن می شود.
به گزارش گروه جامعه ،سید موید علویان که در همایش یک روزه تازه های کبد در شیراز بابیان این که با داروهای جدیدی که درکشوربرای درمان بیماری هپاتیت cبومی سازی شده و دراختیار بیماران قرارگرفته این بیماری درمان قطعی می شوند ،گفت: این تعهد را می دهیم که تاسال 1410بیماری هپاتیتc  را درایران ریشه کن کنیم.
 
وی بااشاره به این که استان گلستان وسیستان وبلوچستان بیشترین آمارمبتلایان به این ببماری را داشته اند و اکنون تاحدچشم گیری کاهش یافته است ، گفت: بیماری هپاتیت نوع bنیز قابل کنترل است ونوع cبه صورت قطعی درمان می شود.
 
علویان مصرف نوشابه های شیرین گازدار ، فست فودها ومکمل های نیروزا که درباشگاه های بدن سازی استفاده می شود دشمن درجه یک کبد دانست وافزود: کبدچرب در مردم زمینه ساز بسیاری از بیماری ها بویژه بیمارهای قلبی عروقی وکبدی می شود و هپاتییت نیز از جمله بیماری هایی است که ناشی از کبد چرب است.
 
وی ورزش ، تغییر رژیم عذایی مناسب وپرهیز از رفتارهای پرخطرجنسی اعتیاد را ازجمله راه های جلوگیری از ابتلا به بیماری هپاتیت دانست وگفت: با انجام ازمایش می توان از وجود این بیماری ویروسی دربدن مطلع شد.
 
رئیس شبکه هپاتیت ایران درادامه بااشاره به عزم جهانی برای ریشه کنی هپاتیت c در دنیا گفت:  باتصمیم دولت امریکا مبنی برمنع ورود ایرانیان وبویژه پزشکان ایرانی  به کشور امریکا جان 170میلیون بیماری که در جهان به این بیماری مبتلا هستند به خطر خواهد افتاد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *