رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

امنیت "افغانستان" محور گفت‌وگوی نماینده اتحادیه اروپا با سرتاج عزیز

19:12 - 05 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۱۲۷۴
نماینده اتحادیه اروپا در ملاقات با سرتاج عزیز مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان، درباره برقراری امنیت در افغانستان تبادل نظر کرد.
امنیت به گزارش سرویس بین الملل فرانس مایکل میلبن نماینده اتحادیه اروپا در ملاقات با سرتاج عزیز مشاور امور خارجی نخست وزیر پاکستان درباره برقراری امنیت در افغانستان تبادل نظر کرد.

میلبن که نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان است خواستار همکاری بیشتر پاکستان برای برقراری صلح پایدار در این کشور شد.

به گزارش دیلی پاکستان، سرتاج عزیز در این دیدار ضمن ارائه گزارش تلاش‌های پاکستان در راستای مبارزه با تروریسم تأکید کرد: اسلام‌آباد به نقش خود برای ثبات در افغانستان ادامه می‌دهد.

وی افزود: امیدوار است جامعه جهانی و اتحادیه اروپا نیز به وظایف خود برای برقراری امنیت در افغانستان عمل کنند.

عزیز تأکید کرد: مسئولیت صلح و ثبات در افغانستان فقط به عهده پاکستان نیست و جامعه جهانی باید در این زمینه وارد عمل شود.

چندی پیش سرتاج عزیز در یک کنفرانس خبری گفت: برخی عناصر در افغانستان نمی‌خواهند مشکل این کشور با پاکستان حل شود و اخیرا دخالت هند این موضوع را تشدید کرده است.

وی تأکید کرد: پاکستان با عملیات ضرب عضب علیه تمام گروه‌های تروریستی از جمله شبکه حقانی وارد عمل شده است بنابراین نباید این کشور کانون تروریسم دانسته شود.

سرتاج عزیز در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: دولت کابل نمی‌داند با طالبان بجنگد یا با آنها صلح کند و این موضوع باعث سردرگمی برای پیشبرد روند صلح در این کشور می‌شود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *