دهها "پاکستانی" متهم به تروریسم در زندان ها عربستان هستند

21:06 - 05 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۱۲۱۹
گزارش روز دوشنبه رسانه های پاکستان حاکی است دست کم 69 نفر از اتباع این کشور به اتهام نقش داشتن در جرائم ترویستی، در عربستان در بازداشت به سر می برند.
دهها به گزارش سرویس بین الملل  روزنامه انگلیسی زبان اکسپرس تریبیون پاکستان در گزارشی نوشت در یکی از تازه ترین موارد بازداشت اتباع پاکستانی در عربستان، نیروهای امنیتی این کشور روز شنبه هفته جاری با حمله به منزل مسکونی زنی پاکستانی الاصل به نام فاطمه بلوچ مراد، وی را به همراه همسر سعودی تبارش بازداشت کردند.

این نخستین بار نیست که اتباع پاکستانی به اتهام نقش داشتن در جرائم تروریستی در عربستان بازداشت می شوند. در تابستان سال جاری نیز عربستان بعد از وقوع یک انفجار در نزدیکی بیمارستانی در جده، انگشت اتهام را به سمت اتباع پاکستانی نشانه رفت و دست کم 49 تبعه پاکستانی را پس از این حمله، بازداشت کرد و آنان را مورد بازجویی قرار داد.

وزارت کشور عربستان اعلام کرده است که بیش از پنج هزار نفر با ملیت هایی از 40 کشور مختلف جهان از جمله پاکستان، آمریکا، فرانسه، بلژیک، کانادا، یمن و سوریه به دلیل اینکه مظنون به انجام فعالیت های تروریستی در عربستان بوده اند، در پنج زندان مختلف این کشور بازداشت هستند.

تعداد زیادی از اتباع پاکستان به عنوان نیروی کار در عربستان اقامت دارند اما همه ساله تعداد قابل توجهی از آنها به اتهام قاچاق مواد مخدر، دست داشتن در جرائم مختلف از جمله جرائم تروریستی و ... بازداشت می شوند و بدون اینکه مورد محاکمه قرار گیرند، راهی زندان می شوند.

عربستان همچنین همه ساله تعدادی از اتباع پاکستانی مقیم آن کشور را به اتهام جرائمی نظیر قاچاق مواد مخدر، گردن می زند بدون اینکه آنان را مورد محاکمه قرار دهد و جرم این افراد ثابت شود.

در یک سال اخیر نیز هزاران نفر از کارگران پاکستانی در عربستان به دلیل پرداخت نشدن حق و حقوقشان، در این کشور سرگردان شده و خانواده های آنان در پاکستان نیز متحمل سختی های فراوان شده اند.
 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *