تلاش برای افزایش ۵۰۰ میلیارد دلاری تجارت "هند با آمریکا"

9:12 - 03 بهمن 1395
کد خبر: ۲۷۰۱۷۷
رئیس شورای تجارت هند و آمریکا اعلام کرد که هدف جدید این شورا افزایش میزان تجارت بین هند و آمریکا به ۵۰۰ میلیارد دلار در سال است.
تلاش برای افزایش ۵۰۰ میلیارد دلاری تجارت به گزارش سرویس بین الملل شورای ملی آسیاتباران آمریکایی و کمیته ملی جمهوریخواهان آسیایی آمریکا، مراسمی را برای تجلیل از رئیس جمهور جدید این کشور با حضور  جمعی از سفرای کشورهای آسیایی از جمله سفیر هند و دیپلمات‌های افغان برگزار کردند.
 
موکیش‌آگی رئیس شورای تجارت هند و آمریکا که در این مراسم سخنرانی می‌کرد از توسعه روابط تجاری هند و آمریکا خبر داد.
 
وی افزود: هدف شورای تجارت هند و آمریکا افزایش مبادلات تا سطح 500 ملیارد دلار است زیرا زمینه‌های بسیاری برای توسعه تجارت دو جانبه بین دو کشور وجود دارند.
 
نوتج سارنا سفیر هند نیز که در این مراسم حضور داشت از تلاش‌ هندی‌های مقیم آمریکا برای توسعه روابط دو کشور ابراز خرسندی کرد.
 
اد رویس رئیس شورای روابط خارجی مجلس نمایندگان آمریکا نیز اظهارداشت که دولت جدید واشنگتن تلاش خواهد کرد تا روابط با کشورهای آسیایی بویژه با کشورهای دوست را افزایش دهد.
 
وی افزود: شورای روابط خارجی مجلس نمایندگان برای تعمیق روابط دولت آمریکا با کشورهای دوست در آسیا نیز تلاش خواهد کرد.
 
این در حالی است که روابط بین آمریکا و پاکستان در این اواخر دچار تنش شده و «سرتاج عزیز» مشاور امور بین‌الملل پاکستان از تحریم مراسم تحلیف ترامپ توسط دولت پاکستان خبر داده بود.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *