رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مخالف انتقال آب کردستان برای کشاورزی همدان هستم

1:20 - 03 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۹۹۶۶
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو کمیسیون کشاورزی و اصل 90 مجلس گفت: کشاورزانی که بر اثر حوادث غیرمترقبه محصولات آنها آسیب دیده است،تسهیلات آنان تا سه سال امهال شده و مشمول معافیت جریمه دیرکرد هم می‎شوند.
علیمحمد مرادی
به گزارش گروه سیاسی ، علیمحمد مرادی در دیدار با مردم شهر دلبران اظهار کرد: با تقواترین و بهترین مردم کسانی هستند که مردم جامعه از خدمات آنان بیشترین بهره می‌برند، لذا دولت باید مدیرانی انتخاب کند که علاوه بر تخصص و توانایی، باتقواتر باشند چون ضریب خدمتشان به مردم بیشتر خواهد بود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: ما به عنوان مسوول در خدمتگزاری به مردم نباید انتظار تشکر و قدردانی داشته باشیم بلکه باید ما در لوای خدمت به مردم، سعادت آنان را از خداوند بخواهیم.

مرادی خطاب به مردم دلبران گفت: من به عنوان منتخب شماها باید آنچه را که در حد وظیفه یک نماینده است دنبال کنم چون شماها بنده را به عنوان وکیل خودتان در خانه ملت انتخاب کرده‌ایم و اطمینان داشته باشید که هر آنچه را که در توان داشته باشم، برای رفع مشکلات و کمبودها و خدمت به موکلان خود بکار می‌گیرم هر چند در طول این مدت کوتاه در مجلس از هیچ تلاشی دریغ نورزیده‌ام.

وی افزود: در سفر سال 88 مقام معظم رهبری به استان کردستان، که سفر بابرکتی بود، اعتباراتی به استان اختصاص داده شد که هنوز هم کردستان از این اعتبارات منتفع می‌شود.

در آن سفر بیادماندنی، اعتباراتی برای انتقال آب سدهای آزاد و ژاوه به سدهای سورآل و قوچم اختصاص یافت.

به گفته این نماینده مجلس شورای اسلامی، اعتباراتی برای انتقال آب سدهای آزاد و ژاوه به سدهای سورآل و قوچم انتقال پیدا کند، اگر چه آب این دو سد منتقل شده است اما تخصیص آن مشخص نیست و سهمی از این آب نداریم و تنها برای دو هزار هکتار آب تخصیص داده‌اند که آن هم در حد آبیاری زمین‌های یک روستای کوچک است.

مرادی تصریح کرد: با توجه به اینکه اکثریت مردم کردستان کشاورز هستند و از این طریق امرار معاش می‌کنند، اگر نمایندگان ادوار استان در کمیسیون کشاورزی عضو می‌شدند قطعا امروز چنین مشکلاتی نداشتیم و این بلا بر سر کردستان نمی‌آمد.

وی خاطرنشان کرد: در کمیسیون کشاورزی این مسأله برای بنده روشن شد که آب شربی که باید از این سدها به دو شهرستان قروه و دهگلان می‌بایست تخصیص می‌یافت، تخصیص نداده‌اند و امید است تا دو ماه دیگر آب شرب روستاها و شهرهای این دو شهرستان از سد قوچم تامین شود.

عضو کمیسیون کشاورزی و اصل نود مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: اگر تخصیص آب در سال‌های گذشته اتفاق می‌افتاد امسال ما می‌توانستیم ردیف بودجه‌ای بگیریم که سامانه انتقال آب سد قوچم به روستاها و شهرهای دو شهرستان انجام شود.

مرادی گفت: علاوه بر تامین آب شرب این دو شهرستان از سدهای موجود، باید مقداری هم برای کشاورزی تخصیص بگیریم چون دشت چهاردولی ما به شدت نیاز به آب دارد.

وی افزود: قرار است آب دو سد قوچم و سورآل به همدان و زنجان منتقل شود در صورتی که استان همدان خود دارای سد است و با آب آن کشاورزی و سیب‌زمینی‌کاری می‌کنند اما باید آبی که ما خود به آن نیاز داریم به این استان منتقل شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *