"دادگاه عالی هند" خواستار اقدام فوری دولت برای کاهش آلودگی هوا در دهلی نو شد

12:00 - 01 بهمن 1395
کد خبر: ۲۶۸۹۰۳
دادگاه عالی هند روز سه شنبه در بیانیه ای با اشاره به آلودگی شدید هوا در دهلی نو، خواستار اقدام جدی و فوری دولت برای کاهش میزان آلاینده های هوا در پایتخت این کشور شد.
به گزارش سرویس بین الملل شماری از قضات دادگاه عالی هند دراین بیانیه اعلام کردند آلودگی هوا در بسیاری از شهرهای هند بویژه در دهلی نو پایتخت به مشکل بزرگی برای مردم تبدیل شده است .

دادگاه عالی هند دراین بیانیه با اشاره به وجود 962 مرکز کنترل آلودگی خودرو در دهلی نو اضافه کرد دادگاه عالی به 174 مرکز به دلیل تخلف اخطار داده جواز 14 مرکز را به دلیل ادامه نقض قوانین لغو کرده است.

سازمان صلح سبز چندی پیش در گزارشی اعلام کرد آلودگی هوا در هند سالانه یک میلیون و 200 هزار نفر را به کام مرگ می کشاند.

بر اساس این گزارش، دهلی نو آلوده ترین شهر هند محسوب می شود و با وجود گذشت دو ماه از جشن بزرگ دیوالی، کیفیت هوا در پایتخت هند همچنان در سطح 'سمی باقی مانده است.

سازمان صلح سبز در ادامه این گزارش اضافه کرد استاندارد هیچ یک از 168 شهر هند که در تهیه این گزارش مورد بررسی قرار گرفته ،متناسب با استاندارد های سازمان جهانی بهداشت نبوده است.

گرد وغبار،ترافیک،دود ناشی از سوخت های فسیلی آلاینده و جمعیت زیاد، دهلی نو پایتخت هند را در ردیف آلوده ترین شهرهای جهان قرار داده است.

با وجود آلودگی شدید هوا، دهلی نو برنامه ای برای کاهش آلودگی هوا ندارد.
دولت دهلی نو در ماه نوامبر به دلیل آلودگی شدید هوا مجبور شد بیش از یک هزار و 800 مدرسه را در این شهر به مدت سه روز تعطیل کند.

سازمان بهداشت جهانی با انتشار گزارشی با اشاره به تردد بیش از هشت و نیم میلیون خودرو در پایتخت هند اعلام کرد این شهر بیشترین میزان غلظت ذرات معلق در جهان را دارد.

دولت هند امسال با افزایش شدید آلودگی هوا، طرح تردد زوج و فرد را از نخستین روزهای سال2016 به مرحله اجرا گذاشت که آن هم بعد از مدتی متوقف شد.

به گفته مقامات بهداشتی هند، آلودگی هوا،باعث آسیب دائمی به ریه ها و مرگ یک میلیون و 300 هزار نفر در سال در این کشور شده است.

پزشکان معتقدند که ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون در هوا از طریق جریان خون وارد قلب می شود و باعث بروز بیماری ها حمله های قلبی و فشار خون می شود.

به گفته مقامات بهداشتی، روزانه 80 نفر در دهلی نو پایتخت هند براثر آلودگی هوا جان خود را از دست می دهند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *