رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

مذاکرات بین ایران و 1+5 منحصر به موضوع هسته ای بوده است

13:00 - 28 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۶۵۳
دسته بندی: سیاست
معاون حقوقی وزارت امور خارجه با ابراز امیدواری از اینکه این گزارش مورد بهره برداری جامعه قرار بگیرد تا روشنگری شود، تأکید کرد: مذاکرات بین ایران و 1+5 منحصر به موضوع هسته ای بوده و موضوعات دیگر در آن جایی ندارد چنانچه تاکنون مطرح نشده ومطرح نخواهد شد.
کاظمی//تاکنون با تیم جدید وزارت خارجه آمریکا هیچ گونه رایزنی نداشته ایم
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، عباس عراقچی ظهر امروز در پایان نشستی که با رئیس کمیته حقوق بشر قوه قضائیه داشت در جمع خبرنگاران گفت: چهارمین گزارش ما در خصوص وضعیت برجام شب گذشته به رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس ارائه شده است و اطلاع رسانی آن نیز توسط خود مجلس انجام خواهد شد.

معاون حقوقی وزارت امور خارجه با بیان اینکه ما هم آمادگی داریم که این گزارش در اختیار رسانه ها قرار بگیرد، بیان داشت: این گزارش جامع است و مجموعه اقدامات و تحولاتی که در سه ماه گذشته درحوزه برجام صورت گرفته چه دربحث فنی و چه در بحث گشایش هایی که ایجاد شده و موانعی که وجود دارد را شامل می شود.

عراقچی با ابراز امیدواری از اینکه این گزارش مورد بهره برداری جامعه قرار بگیرد تا روشنگری شود، تأکید کرد: مذاکرات بین ایران و 1+5 منحصر به موضوع هسته ای بوده و موضوعات دیگر در آن جایی  ندارد چنانچه تاکنون مطرح نشده ومطرح نخواهد شد.

وی در خصوص جلسه ای که صبح امروز با جواد لاریجانی برگزار شد، گفت: مقابله با استفاده ابزاری از حقوق بشر در دستور کار وزارت خارجه بوده وخوشحالیم که در این زمینه با ستاد حقوق بشر همواره درارتباط نزدیک بوده ایم.

معاون حقوقی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه ستاد  حقوق بشر قوه قضائیه و وزارت امور خارجه باید دریک مسیر مشترک با اتهاماتی که علیه چهره نورانی جمهوری اسلامی مطرح شده مقابله  کنند، گفت: خوشبختانه بعد از حل اتهاماتی که در موضوع هسته ای علیه ایران زده شده بود و فضای بین المللی جدیدی که ایجاد شده ما به تطهیر وجه و اعتبار کشورمان در عرصه های بین المللی فکر می کنیم که الان زمینه های بهتری برای کار در زمینه حقوق بشر ومقابله با فشارها ، تهدیدها وادعاهای طرح شده علیه ایران است.

عراقچی ابراز امیدواری کرد: با همکاری ستاد حقوق بشر این مسیر ادامه یابد و در جلسات آتی شورای عالی حقوق بشر ومجمع عمومی سازمان ملل به طور هماهنگ حرکت کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *