ایران در اجلاس آتی حقوق بشر در ژنو مثل گذشته حضور فعال خواهد داشت/ انگلیس، عربستان و آمریکا هرگز نمی‌توانند دامن خود را از جنایاتی که در بحرین رخ می‌دهد، پاک کنند/ کشورهای غربی به دنبال دیکتاتورهایی هستند که به اسم سکولاریسم و لیبرالیسم در منطقه حکومت می‌کنند

12:57 - 28 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۶۴۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
محمد جواد لاریجانی با بیان اینکه آنچه در بحرین می‌گذرد یک فاجعه انسانی است، گفت: انگلیس، عربستان و آمریکا هرگز نمی‌توانند دامن خود را از این جنایات پاک کنند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، محمدجواد لاریجانی دبیر ستاد حقوق بشر در حاشیه یکصد و پنجاه و سومین جلسه کمیته هماهنگی ستاد حقوق بشر با حضور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در ستاد حقوق بشر، کمیته‌ای وجود دارد که هر چند وقت یکبار جلسات مهمی با موضوع حقوق بشر در آن برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه از ارکان توفیقات ستاد حقوق بشر، همکاری با نهادهای مربوطه است، افزود: مهمان ویژه در جلسه امروز آقای عراقچی از فرهیختگان و متخصصان در زمینه حقوق بشر بودند.

ایران در اجلاس آتی حقوق بشر در ژنو مثل گذشته حضور فعال خواهد داشت

لاریجانی ادامه داد: فرصت‌هایی که در مقابل این تهاجمات وجود دارد، سیاست‌های موجود و زمینه‌های ابتکارات جدید در این جلسه مطرح شد که ان شالله با پیگیری‌های عملی پیش خواهد رفت.

دبیر ستاد حقوق بشر تصریح کرد: امروز یک مرور بسیار دقیقی از وضعیت تهاجمات حقوق بشری علیه ایران در شرایط فعلی صورت گرفت.

وی گفت: همچنین جمهوری اسلامی ایران در اجلاس آتی حقوق بشر در ژنو مثل گذشته حضور فعال خواهد داشت و راجع به نحوه این مشارکت‌ها، مباحث و چارچوب‌های کلی مورد بررسی قرار گرفت.

آنچه که در بحرین می‌گذرد یک فاجعه انسانی است

لاریجانی در پاسخ به سئوال خبرنگاری درباره شرایط فعلی کشور بحرین اظهار کرد: آنچه که در بحرین می‌گذرد یک فاجعه انسانی است و جنایات بسیار سنگینی علیه بشریت در حال اتفاق است.

وی توضیح داد: مردم مظلوم بحرین می‌گویند که ما فقط یک رای می‌خواهیم که با آن نظام خود را شکل دهیم ولی حکومت جائر و جابر بحرین از مردم خود یک رای را دریغ کرده است. از همه این‌ها زشت تر دفاع صریح، زشت و مفتضح دولت انگلیس و البته آمریکا از شرایطی  که دولت بحرین ایجاده کرده، است.

جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا از حقوق مردم مظلوم بحرین حمایت می‌کند

دبیر ستاد حقوق بشر اضافه کرد: این دفاع با حمایت‌های وسیع سیاسی و تسلیحاتی همراه شده است.

وی ادامه داد: به اعتقاد بنده، جنایاتی که در بحرین اتفاق می‌افتد باید محکومیتش شامل دولت انگلیس و دولت‌هایی مثل عربستان و کشورهای منطقه و آمریکا شود و اینها هرگز نمی‌توانند دامن خود را از این جنایات پاک کنند.

لاریجانی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران با تمام قوا از حقوق مردم مظلوم بحرین حمایت می‌کند.

جمهوری اسلامی ایران بزرگترین دموکراسی در غرب آسیا است

دبیر ستاد حقوق بشر در پاسخ به سئوال دیگری درباره تهاجمات حقوق بشری علیه ایران اظهار کرد: تهاجمات حقوق بشری بر علیه جمهوری اسلامی ایران از روز اول تولد جمهوری اسلامی ایران شروع شده و تا به حال این چهار یا پنجمین گزارشگر ویژه کشوری است که برای ما تعیین گردیده و ما انواع قطعنامه‌ها را علیه خود داشته‌ایم، بنابراین مسئله بسیاری ریشه‌ای است.

وی با تاکید بر این مطلب که جمهوری اسلامی ایران به معنای بنای یک نظام مدنی و سیاسی کامل و یک دموکراسی تمام عیار بر اساس فکر اسلامی است،  ادامه داد: به تناسب توانمندی این نهاد در کشور ما، این تهاجمات علیه ما شدت پیدا می‌کند و امروز بدون هیچ حد مقایسه‌ای جمهوری اسلامی ایران بزرگترین دموکراسی در غرب آسیا است.

کشورهای غربی به دنبال دیکتاتورهایی هستند که به اسم سکولاریسم و لیبرالیسم در منطقه حکومت می‌کنند

لاریجانی بیان داشت: طبیعتا این موضوع برای کشورهای غربی بسیار گران تمام شده است، آن ها انتظار نداشتند که چنین اتفاقی رخ دهد و به دنبال دیکتاتورهایی هستند که به اسم سکولاریسم و لیبرالیسم در منطقه حکومت می‌کنند.

وی با بیان اینکه حقوق بشر، پرچم جمهوری اسلامی خواهد بود، تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مخالف ظلم کردن و ظلم پذیرفتن و مدافع حقوق مردم مظلوم است و بدون شک در آینده این پرچم در دست جمهوری اسلامی ایران است.

حقوق بشر مظلوم ترین شعار در میان بشریت و جهان امروز است

دبیر ستاد حقوق بشر با اشاره به تحولات دنیای سکولار و لیبرال، تاکید کرد: آمریکا که یک روزی می‌بایست آیکون و مجسمه لیبرالیسم باشد به حدی رسیده که کسی که کاندیدای ریاست جمهوری می‌شود در تبلیغات خود اعلام کرد که «رنگین پوست‌ها را بیرون می‌کنم، لب مرز مردم را تفتیش عقاید می‌کنم، اگر مسلمان باشند آن‌ها را راه نمی‌دهم، در بازجویی‌ها حتما باید شکنجه باشد و روش‌های غیرمتعارف به کار گرفته شود.». جالب است که این فرد با همه این حرف‌ها که کاملا ضدمعیارهای پذیرفته شده خودشان است به عنوان رئیس جمهور آمریکا انتخاب می‌شود، پس یک اشکال جدی و زیربنایی وجود دارد.

وی با بیان اینکه حقوق بشر مظلوم ترین شعار در میان بشریت و جهان امروز است، افزود: این شعار جمهوری اسلامی ایران است و ما از تهاجمات حقوق بشری علیه ایران ابایی نداریم، شجاعانه و با صدای بلند تفکرات خود را راجع به انسان و حقوق انسان بر اساس معیارهای اسلامی بیان می‌کنیم و معتقد هستیم که این ندایی است که به سرانجام خواهد رسید.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *