اوباما پایبندی ایران به تعهداتش را تایید کرد/هشدار صریح رئیس جمهور آمریکا به ترامپ درباره برهم زدن توافق هسته‎ای

11:36 - 28 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۵۹۴
نشریه آمریکایی واشنگتن تایمز در گزارشی به تشریح سخنان باراک اوباما در اولین سالگرد اجرایی شدن برجام پرداخت و نوشت که ایران به تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده است.
سالگرد برجام
به گزارش گروه بین‌الملل ، نشریه واشنگتن تایمز در گزارشی به تشریح سخنان اوباما در اولین سالگرد اجرایی شدن برجام پرداخت و به نقل از وی نوشت که ایران به تعهدات خود در قبال برجام عمل کرده است.

واشنگتن تایمز در این گزارش می نویسد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی روز دوشنبه اعلام کرد که ایران به تعهد خود در قبال محدود کردن سانتریفیوژها عمل کرده است و اوباما نیز به مردم آمریکا و به خصوص دونالد ترامپ هشدار داد که از بین بردن توافق هسته‌ای با ایران عواقب بدتری را در پی خواهد داشت.

این نشریه ضمن اشاره به گزارش جدید آژانس بین‌المللی انرژی اتمی افزود: انتقال سانتریفیوژهای مازاد و دیگر تجهیزات از سایت فردو به سایت نطنز تکمیل شده است.

واشنگتن تایمز گزارش داد: آژانس بین‌المللی انرژی اتمی گفته است که ایران سانتریفیوژهای اضافی را در راستای عمل به تعهدات خود در قبال توافق هسته‌ای از سایت فردو حذف کرده است.

این پایگاه آمریکایی در ادامه افزود: اوباما در سخنان خود به مناسبت اولین سالگرد اجرایی شدن توافق هسته‌ای با ایران ضمن اشاره به پایبندی ایران در قبال تعهدات خود، در مورد لغو توافق هسته‌ای ایران به ترامپ هشدار داد.

واشنگتن تایمز در بخش دیگری از این گزارش نوشت: ایران بخش زیادی از ذخایر اورانیوم خود را کاهش داده و نیز دو سوم سانتریفیوژهای خود را محدود کرده است که در این باره می توان گفت ایران به تعهدات خود عمل کرده و این یک پیروزی دیپلماسی به حساب می آید.


انتهای پیام/ 





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *