نماینده سنای پاکستان: "برجام" سند پیروزی ایران در عرصه دیپلماسی است

13:03 - 28 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۴۵۷
سیاستمدار برجسته پاکستانی و نماینده حزب مردم در مجلس سنا با تاکید بر ضرورت اجرای کامل توافق هسته ای ایران و گروه 1+5 از سوی تمام طرف های این توافق، گفت: این توافق سند پیروزی بزرگ جمهوری اسلامی ایران در عرصه دیپلماسی محسوب می شود.
نماینده سنای پاکستان: به گزارش سرویس بین الملل سناتور تاج حیدر برجام را هم به لحاظ منطقه ای و هم به لحاظ بین المللی حائز اهمیت فراوان دانست و گفت، یکی از ثمرات برجام، کمک به کاهش تنش ها و بحران های منطقه ای است.

وی همچنین اظهار داشت: توافق هسته ای ایران موجب تقویت توسعه اقتصادی در منطقه و گسترش مناسبات تجاری میان شرق و غرب می شود.

وی با اشاره به اینکه استفاده صلح آمیز از انرژی هسته ای گزینه ای برای خدمت به بشریت و حذف خطرات ناشی از جنگ های ویرانگر است، گفت: جمهوری اسلامی ایران همواره مجری سیاست صلح است و آیت الله سید علی خامنه ای رهبر ایران نیز به صراحت فتوا داده است که اسلام هرگز اجازه استفاده از سلاح های هسته ای که باعث کشتار بشریت و غیرنظامیان می شود، نمی دهد.

این سیاستمدار برجسته و عضو ارشد یکی از بزرگ تری ن احزاب سیاسی پاکستان تاکید کرد: پس از طرح این اظهارات صریح از سوی رهبر عالی ایران، آمریکا ناچار به پذیرفتن مواضع ایران در زمینه فناوری صلح آمیز هسته ای شد و در مسیر امضای توافق هسته ای با ایران گام برداشت.

نماینده مجلس سنای پاکستان گفت: یک از نکات مهم برجام و از اهداف عالی ایران برای امضای این توافق است که جمهوری اسلامی ایران هرگز خواهان تنش یا درگیری برای برهم خوردن آرامش و امنیت منطقه نیست.

تاج حیدر افزود: به عقیده من، امضای توافق هسته ای از سوی ایران و طرف غربی یک رویداد بزرگ و بیانگر اولویت های مهم جمهوری اسلامی ایران برای حمایت از ارتقای صلح و امنیت منطقه ای و مخالفت با درگیری و تنش ها است.

وی ادامه داد: صحبت کردن درباره رویکرد دونالد ترامپ در قبال برجام، کار ساده ای نیست و نمی توان رفتار او را در این زمینه پیش بینی کرد اما امیدواریم رئیس جمهوری آینده آمریکا در مسیر توافق هسته ای و اجرای آن، گام های قانونی و معقول بردارد.

به اعتقاد سناتور تاج حیدر، چین ، روسیه و اتحادیه اروپا و البته خود ایران، خواهان حفظ توافق هسته ایران هستند چون همه آنها به دنبال صلح و ثبات منطقه ای و بین المللی هستند و نسبت به تاثیر برجام برای تحقق و تقویت این ثبات و آراش اطمینان دارند.

این سیاستمدار پاکستانی ابراز امیدواری کرد که دولت جدید در آمریکا سیاستی مبتنی بر عدم دخالت در امور داخلی سایر کشورها و تمکین به توافق ها و قراردادهای امضا شده از جمله برجام اتخاذ کند و در مسیر تلاش های برای تقویت صلح و ثبات منطقه مانع تراشی نکند .
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *