رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دو تابعیتی ها در بسیاری از کشورها تحت هیچ شرایطی نمی توانند مسئولیت دولتی داشته باشند/ احتمال خرید پالایشگاه کرمانشاه توسط صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی

14:22 - 27 دی 1395
کد خبر: ۲۶۸۲۶۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
حسن بیگی با بیان اینکه در چین شرایط سختگیرانه ای برای دو تابعیتی ها وجود دارد اظهار داشت: همه کشورها وزیر روسیه ،‌فرانسه انگلیس آمریکا و کشورهای ابرقدرت نسبت به اخذ تابعیت مضاعف اتباع خودشان به طور سختگیرانه برخورد می کنند.
دو تابعیتی ها در بسیاری از کشورها تحت هیچ شرایطی نمی توانند مسئولیت اداری و دولتی داشته باشند/ احتمال خرید پالایشگاه کرمانشاه توسط صندوق بازنشستگی تأمین اجتماعی

ابوالفضل حسن بیگی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی با بیان اینکه همه کشورها نظیر چین‌،‌ فرانسه ، انگلیس ، آمریکا و کشورهای ابرقدرت نسبت به برخورد با افراد دو تابعیتی قوانین سختگیرانه دارند اظهار داشت: به طور مثال در چین تحت هیچ شرایطی ،‌ هیچ گونه مسئولیت اداری و دولتی به دو تابعیتی ها داده نمی شود.

نائب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: وقتی که هیچ گونه امکانات دولتی به آنها ندهند و اجازه ندهند که در مراکز دولتی استخدام شوند طبیعتا با مشکل مواجه می شوند.

وی تصریح کرد: در این شرایط وقتی که فرد دو تابعیتی بخواهد کارمند دولت شود و مسئولیت های کلیدی بگیرد مجاز نخواهد بود و حتی اگر بخواهد کار بیزینس و تجاری هم انجام دهد در مسائل اقتصادی با مشکلات و محدودیت های فراوانی مواجه خواهد شد.

حسن بیگی با بیان اینکه در همه جای دنیا برای تامین امنیت ملی و منافع ملی کشورشان قوانین و مقررات خاص خودشان را دارند خاطر نشان کرد: در این بین برخی قوانین سختگیرانه است و برخی ملایم تر برخورد می کنند.

وی با بیان اینکه در جمهوری اسلامی هم ضوابط و شرایطی برای دو تابعیتی ها وضع شده است ،‌ با ابراز تاسف گفت : متاسفانه به این قوانین عمل نمی شود که اگر این قوانین رعایت شود بسیاری از مشکلاتی که وجود دارد از بین خواهد رفت.

حسن بیکی در ادامه به موضوع فروش پالایشگاه نفت با قیمت متری 50 هزار تومان وارد شد و با بیان اینکه خرید پالایشگاه کرمانشاه به سه وزارتخانه مربوط می شود، بیان داشت: صندوق بازنشستگی  کشوری، صندوق بازنشستگی تامین اجتماعی و صندوق بازنشستگی نفت گزینه های مطرح خرید پالایشگاه کرمانشاه هستند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد: ظاهرا صندوق بازنشستگی نفت حاضر به سرمایه گذاری در این بخش نبوده وبلاتکلیف هستند و هنوز مشخص نشده که به چه مجموعه ای می خواهند بفروشند.

وی با تاکید بر اینکه به احتمال قوی این صندوق توسط صندوق بازنشتگی تامین اجتماعی خریداری می شود، اظهار داشت: هیچ کدام از اینها امکان سرمایه گذاری ندارند و مجبور هستند از جای دیگر کمک بگیرند وبرای همین درحال پیگیری هستند تا یک سرمایه گذاری انتخاب شود و کمک کند.

حسن بیکی راهکار احتمالی آنها برای رفع مشکل سرمایه گذاری را جذب سرمایه گذار خارجی عنوان و اظهار داشت: اگر چه ممکن است سعی کنند سرمایه گذاری خارجی جذب کنند ولی تحت هیچ شرایطی به جمع بندی نرسیده اند و در حال حاضر مشغول تحقیق و بررسی هستند که آیا افراد خارجی سهام دار بشوند یا خیر.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *